Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, Microsoft’un Xbox One basın konferansında göz alıcı bir fragman eşliğinde tanıtılmıştı bu hafta başı. Oyunun fotorealistik motoru, devasa açık dünyası ve ayrıntılı karakter modelleri göz doldurmuştu.

Buna rağmen yaratıcı Hideo Kojima, oyunun yeni nesil versiyonlarının, Pazartesi gösterilen fragmandan çok daha iyi olacağını iddia etti.

“Bu projede oyunumuzu yaratmak için kullandığımız Fox motorunu inşa etmek için PC kullanıyorduk,” diye açıkladı Kojima E3’te verdiği bir röportajda. “Şimdiki jenerasyonu prensip olarak kullanıyorduk. Şimdiki nesil üzerinde çalışırken beraberinde yeni nesil geliverdi. Şu anda gerçek anlamda şimdiki neslin zirvesine ulaşmak için çabalıyoruz – 360, PS3 – ve bu çabamızı yeni nesil için ne kadar daha yukarı taşıyabiliriz, göreceğiz.”

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain’in E3 sunumu, “daha çok şimdiki jenerasyona odaklanmıştı,” diyor Kojima, oyunun modelleri ve yapısını kastederek.

“Yeni nesil için geliştirme çalışmalarına başladığımızda kesinlikle bugün sergilediğimiz şeyin üzerine çıkmaya odaklanacağız,” dedi. Kojima, oyunun Xbox One ve PlayStation 4 versiyonları için saniyede 60 kare canlandırma oranını ve daha yüksek çözünürlüğü hedeflediklerini açıkladı.

Kojima, yeni Metal Gear Solid’in aynı zamanda akıllı telefonlar ve tabletlerle etkileşim özelliği olacağını söyledi.

“Oyunu farklı cihazlarla oynayabileceksiniz,” diye ekledi, “böylece oyun severler Metal Gear Solid’i, istedikleri yerde, istedikleri zaman oynayabilecekler.”

“MGS5’i farklı cihazlarla, tabletlerle, akıllı telefonlarla oynayabilmek ve oyunla her an etkileşim halinde olabilmek ileriye atılmış büyük bir adımdır, diye düşünüyorum.”

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, bu hafta, Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360 ve PlayStation 3 platformları için duyurulmuştu.