Watch Dogs’un sahip olacağı “Reputation Meter” (Ün/Şöhretmetre) mekaniği Chicago sakinleriyle aramızdaki ilişkiyi belirleyecek. Yaşayanların hakkımızdaki fikri, oyun içindeki gösterge ile kontrol edilebilecek ve hareketlerimiz sevilip sevilmediğimiz konusunda belirleyici olacak.
Sivilleri yaralayıp, trafik canavarlığına soyunmak bizi şehir sakinleri arasında sevilmeyen bir insan haline getirecek. Tabi aynı şekilde medya kuruluşları da bize yüklenecekler ve hareketlerimizi duyurarak bizi toplum düşmanı gibi gösterecekler.
Öte yandan dikkatli davranıp daha olumlu bir oyun yöntemi seçerseniz, halk da size daha olumlu yaklaşabiliyor. Ubisoft’un blog gönderisinde Kevin Shortt şöyle diyor:
[quote]Medya hareketlerimizi raporlamaya devam edecek, ama bunu negatif bir üslüpla yapmayacak. Daha sorgulayıcı olacak. “(Aiden) iyi biri mi?”, “Kahraman mı?”, “Terörist mi?” gibi sorular sormaya başlayacak.[/quote]
Tahmin edebileceğiniz üzere polislere ateş açmak şöhretinizi feci biçimde karalayabileceği gibi, yardıma ihtiyacı olanlara yardım etmek de halka sevimli görünmenizi sağlayabilecek. Oyun içinde ahlaki olarak karar vermenize sebep olacak pek çok durum olacak.