Riot Games, yeni sezon öncesinde Kabiliyetler’de de değişikliğe gittiğini duyurdu. Yeni sezon öncesi dönemde geçerli olmaya başlayacak olan yeni kabiliyet sistemi ile ilgili olarak yapılan açıklamalar şu şekilde;

2017 Sezon Güncellemesi sitesi ile birlikte sadece tek bir kabiliyet değişikliği üzerinde durduk: Azim Ağacı’ndaki Çağların Kuvveti‘nin yeni bir anahtar kabiliyet olan Heyulanın Cesareti ile değiştirilmesi. Bunun nedeni suikastçılardan Oyun Tekrarı’na birçok farklı konuda konuşmamız gerekmesiydi ve alt seviye kabiliyetler üzerine konuşmak için pek fırsat bulamadık. Dolayısıyla sezon öncesi dönemde ne olup biteceğinden sizi haberdar etmek için sadece kabiliyetleri konu alan bir makale hazırlamaya karar verdik.

2017 kabiliyet ağaçları (simgeler çalışma altındadır)

2017 kabiliyet ağaçları (simgeler çalışma altındadır)

 

Başlamadan önce tüm kabiliyet ağaçlarının ortak bir iskelet üzerine inşa edildiğini belirtmekte yarar var. Bir ağaç üzerinde ilerledikçe kabiliyetler belli oyun stilleri üzerinde, hem sağladıkları faydalar hem de bu faydalara ulaşmak için var olan gereksinimleri açısından daha da yoğunlaşmaya başlıyor. İlk kabiliyetler daha çok koridor safhasına yönelikken, sonraki kabiliyetler oyun ilerledikçe daha fazla fayda sağlamaya başlıyor.

Bu durumu göz önüne aldığımıza göre artık değişikliklere geçebiliriz!

 

Hırs:

Hırs ağacı, düşmanlarını hızla alaşağı etmek yerine uzun süreli savaşları tercih eden şampiyonlara yönelik. Çatışmalarını farklı şekillerde planlayabilmeleri için bu ağaca yeni kişiselleştirme seçenekleri ekliyoruz.

 

Aşama 2:

İki Ucu Keskin Kılıç:

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, oyun ilerledikçe daha fazla fayda sağlamaya başlayan bir kabiliyet olan İki Ucu Keskin Kılıç, Ziyafet ile kıyaslandığında oyunun başlangıç safhaları için o kadar da uygun değil. Bu yüzden onu Aşama 4’e kaydırıyoruz.

  • Aşama 4’e kaydırıldı

Taze Kan:

Geride durup sadece koridorda minyon kesmek istemeyenler için.

  • Bir şampiyona yönelik ilk normal saldırın fazladan 10 (+ seviye başına 1) hasar verir (9 saniye bekleme süresi)

 

Aşama 4:

İki Ucu Keskin Kılıç:

Aşama 4, İki Ucu Keskin Kılıç için daha uygun bir yer ve onu üç farklı hasar arttırma türü arasındaki risk-ödül seçeneği hâline getiriyor. Ağaçtaki yeni yerine dayanarak gücünü de arttırıyoruz.

  • %5 fazladan hasar verir, %2,5 fazladan hasar alırsın

Gaddar:

Şampiyonların kitle kontrolü ya vardır ya da yoktur. Bu da Gaddar’ı fazlasıyla “evet ya da hayır” türünden bir kabiliyet hâline getiriyordu. Tüm konu, bir şeyi yapıp yapamadığınız üzerine olduğunda bir şampiyonu nasıl oynadığınızın hiçbir anlamı kalmıyor; bu yüzden de Gaddar’ı daha esnek bir şeyle değiştiriyoruz.

  • Kaldırıldı

Savaş Vecdi:

İki Ucu Keskin Kılıç’tan daha güvenli olsa da tam gücüne ulaşması biraz zaman alıyor.

  • Rakip şampiyonlarla çatışma hâlindeyken 5 saniye içinde %5’e kadar hasar artışı kazandırır

Kelle Avcısı:

Güçlendirildi!

  • Katledilen her ayrı rakip şampiyon başına %1,5 fazladan hasar verilmesini sağlar

 

Anahtar Kabiliyet:

Savaş Şevki:

2016 yılı boyunca Savaş Şevki bizim için dengelenmesi zor bir kabiliyet olarak kaldı. Bunun nedeni de sadece saldırı hızı ve temel saldırılar üzerine kurulu eşya dizilimlerinde etkili olması.

Savaş Şevki kullanan çoğu oyuncu muhtemelen daha sert vuran saldırılar için kritik vuruş ihtimali veya daha fazla yetenek kullanabilmek için bekleme süresinde azalma istatistiklerinin üzerine gitmek istese de, iki istatistik de temel saldırılara eklenen hasarı etkilemediğinden bunu yapamıyorlar.

Başka bir şekilde ifade etmek gerekirse; bu kabiliyet saldırı hızı üzerine kurulu bir oyun stilini desteklemekle kalmıyor, sürekli hasara dayalı diğer tüm oyun stillerini de ortadan kaldırıyor.

Savaş Şevki kabiliyetinin sağladığı etkiyi, uzun süreli savaşlarda farklı yaklaşımlara daha uygun bir istatistik olan saldırı gücü ile değiştiriyoruz. Dürüst olmak gerekirse, bu değişiklik temel saldırılar üzerine kurulu dizilimler için bir güçsüzleştirme olarak görülebilir; ancak Savaş Şevki kabiliyetini tüm diğer dizilimler için dengeli bir hâle getiriyor.

  • Rakip şampiyonlara saldırı ve yetenek isabet ettirmek Şevk yükü biriktirir (yakın dövüş saldırılarında 2 yük, yetenek isabetlerinde 2 saniye bekleme süresi). Şevk yükleri 4 saniye kalır (en fazla 10 yük) ve yük başına saldırı gücü değerini 1 ila 6 arttırır.

 

Maharet:

Maharet ağacı oldukça dengeli bir seviyede ve ani hasar veya işlevselliği tercih eden (hatta bazen Fırtına Yağmacısının Cinneti gibi kabiliyetlerle bir taşla iki kuş vurmayı seçen) şampiyonlara birçok farklı seçenek sunmakta. Ağaçtaki son boşluğu da dolduruyoruz.

 

Aşama 4:

Doğasever’in Armağanı:

Savaş arasında çalılıklara girip çıkan şampiyonlar için daha fazla güç.

  • Bir çalıya girdikten sonraki ilk hasar veren saldırı veya yeteneğin, hedefin mevcut can miktarının %3’üne eşdeğer ilave büyü hasarı vermesini sağlar (9 saniye Bekleme Süresi)

 

Aşama 5:

İsabet:

Bu kabiliyeti yalın zırh delme istatistiğinin kaldırılmış olması nedeniyle değiştiriyoruz.

  • Kabiliyet puanı başına 1,7 Zırh Deşme ve 0,6 (+ seviye başına +0,06) Büyü Nüfuzu kazandırır. (5 kabiliyet puanında 8,5 Zırh Deşme ve 3 (+ seviye başına +0,3) Büyü Nüfuzu kazandırır.)

 

Azim:

Azim ağacı şampiyonları daha dayanıklı kılan birçok farklı seçenek sunsa da, tank oyun stilini desteklemekte biraz eksik kalıyor. Asıl görevlerini yaptıklarında tankları ödüllendiren birkaç seçenek ekliyor ve bu ağacı onları sadece dayanaklı kılmaya yönelik olmaktan kurtarıyoruz.

 

Aşama 2:

Kuşatma Erbabı:

Eğer oyunun ilk evrelerini kulenizin altında geçiriyorsanız, Kuşatma Erbabı hayatınızı çok kolaylaştıracak.

  • Takımına ait bir kulenin yakınındayken 8 Zırh ve Büyü Direnci kazandırır

 

Aşama 4:

Korkusuzluk:

Çatışma başlangıcında daha fazla dayanıklılık.

  • Bir rakip şampiyondan hasar alındığında 2 saniyeliğine %10 ilave Zırh ve Büyü Direnci (+ seviye başına 2 Yalın Zırh ve Büyü Direnci) kazandırır (9 saniye Bekleme Süresi)

 

Anahtar Kabiliyet:

Çağların Kuvveti:

Çağların kuvveti oyun stiline bağlı olmaksızın neredeyse bütün bir rol için zorunlu bir hâle gelmişti: Ormancılar. Can istatistiğinin her sınıf için önemli olduğu ortada. Bu yüzden Çağların Kuvveti’ni normalde seçmeyecek şampiyonlar, bu kabiliyeti ormancı rolünde oynarken tercih ediyordu.

Sorunsa, neredeyse tüm ormancıların 300 ilave Can ve Azim ağacının sağladığı diğer dayanıklılık etkilerine sahip olması. Bu, tanklar için normal olsa da hasar yönünden tehdit oluşturan şampiyonlar dayanıklılık üzerine kurulu kompozisyonlarda kendilerine yer bulmaya başladıklarında pek karşı oyun imkanı kalmıyor.

Çağların Kuvveti’ni, ormancıların rolleri yerine oyun stillerini iyileştirecek Anahtar Kabiliyetlere yönelmeleri için oyundan kaldırıyoruz. Bu sayede şampiyonlar kendi rollerine uygun bir şekilde oynanabilecek.

Not: Çağların Kuvveti’nin bazı ormancılar için gerçekten çok uygun bir seçenek olduğunun farkındayız. Kaldırılması bazı oyuncuları etkileyecek; ancak diğer sezon öncesi değişikliklerini göz önüne aldığımızda hiç kimsenin oyun stiline uygun bir Anahtar Kabiliyet bulma konusunda sorun yaşayacağını düşünmüyoruz. Her şey yerli yerine oturduğunda, değişikliklere ihtiyacı olan herhangi bir şampiyon olup olmadığını tekrar gözden geçireceğiz.

  • Kaldırıldı

Heyulanın Cesareti:

Takım savaşı başlatan şampiyonları, düşmanın ortasına ilk daldıkları anlarda daha dayanıklı bir hâle getiriyoruz.

  • Bir rakip şampiyona yoğun kitle kontrolü uyguladıktan sonra 4 saniye boyunca azami Can değerinin %7’si (+ yakındaki düşman şampiyon başına ilave %7) kadar bir kalkan kazanırsın (30 saniye bekleme süresi)

Bütün diğer sezon Öncesi değişikliklerinde olduğu gibi, kabiliyetler üzerinde de test aşaması boyunca bazı değişiklikler yapabiliriz.