Son olarak biraz da oyunun çok az sayıda bulunan olumsuz yönlerinden bahsedelim. 6 kişilik partiniz, ki summon edilebilen yaratıklar ve varsa avcıların yoldaş hayvanlarıyla bu sayı daha da artıyor, savaşlarda biraz zorlanabiliyor. 2 boyutlu arka planlar üzerine 3 boyutlu karakterler ve efektlerden oluşan görsellikte sabit kamera açısı kullanılıyor. Kamera bulunduğunuz bölümde partinizi takip etse de bu sadece yukarı aşağı sağa ve sola oluyor, kamera açısını çevirerek değiştiremiyorsunuz. Aslında kamera hiç takılmadığı için ve açılar da görselliği en iyi yansıtacak şekilde ayarlandığı için bu pek sıkıntı olmuyor, ama bazı noktalarda karakterlerinizi doğru noktaya yönlendirmenize engel olabiliyor. Tıklanabilir olması gereken alanlara giriş engellenebiliyor ve savaş alanınız olduğundan dar bir hale geliyor. Ayrıca karakterlerin yapay zekası da yön bulma konusunda vasatı aşamıyor. Yanlarında oldukça geniş alanlar varken bile saldırı komutu aldığında düşmana giderken takım arkadaşına takılan karakterler tatsız anlara sebep olabiliyor. Saldırı komutu yerine yürüme komutlarıyla karakterleri manuel olarak düşmana yönlendirmek zorunda kalıyorsunuz.

Oyunun seslendirmeleri harika da olsa, son yamayla birlikte gelen bir bug, bu güzelliği gölgeliyor. Seslendirilmiş diyaloglarda ses cümlenin ya da paragrafın ortasından başlıyor. Bu hem işitsel olarak aldığınız zevki azaltıyor, hem de yazıyı okurken ses ortadan başladığı için okuma sürecinde kafa karıştırabiliyor. Son bir olumsuz detay da NPC’lerin davranışlarıyla ilgili. Gece gündüz döngüsüne bağlı pek çok detaya sahip olan oyunda NPC’ler geceleri uyumuyor. 7 gün 24 saat dükkânının başında bekleyen NPC’ler, evinde uyumak yerine salonun ortasında dikilen NPC’ler roleplay faktörünü olumsuz etkilerken, pek çok görevde ilerlemek için uyurken gizli gizli işimizi görmemizi de engelliyor. Bu yüzden mecburen savaşa girebiliyor ve ilişkilerimizi olumsuz etkileyebiliyoruz.

Obsidian, 2,5 senelik geliştirme sürecini dolu dolu kullanmış ve muhteşem bir oyun ortaya çıkarmış. Açık ara son yıllarda çıkan en kaliteli RPG olan Pillars of Eternity, RPG oyunlarındaki “rol yapma” özelliğinin lafta kalmadığı, aksine odak noktası olduğu yılları geri getiren, acımasız ama ödüllendirici bir oyun olmuş. RPG’leri, hele ki eski tip rol yapma odaklı RPG’leri seven herkesin mutlaka denemesi gerekiyor.

Sayfalar: 1 2 3