Oyunun çok özgün ve alışması zor bir özellik sistemi bulunuyor. Dexterity, Perception, Intelligence gibi standart RPG özelliklerinin yanında Strength yerine Might var ve kilit özellik de bu. Oyunda herhangi bir hasar tipine (ve iyileştirme miktarına) etki eden tek özellik Might. Çünkü hem fiziksel hem zihinsel gücü etkiler diye açıklanıyor. Intelligence, büyülerin alan etkilerinin genişliğini ve hasar süresini etkilerken geri kalan tüm özellikler farklı savunma tiplerine destek oluyor. Yani büyücü de yapsanız Might yüksek olmalı. Tabi savunmaları yüksek, sıklıkla düşmanı interrupt edip saldırılarını engelleyen ama temel hasarı zayıf taktiksel sınıflar da yapabilirsiniz. Ancak büyü hasarını artırmak için Intelligence’a puan vermeyi düşünmeyin bile. Bu durum kendi içinde tutarlı olduğu için aslında sıkıntı yok, ancak karşımıza çıkan ve ekibimize katılan yan karakterlerde bazen might eksikliği gerçekten can sıkıcı olabiliyor.

Kalabalık grubunuzla epik savaşlar daha kolay.

Kalabalık grubunuzla epik savaşlar daha kolay.

Oyunda 6 kişilik bir parti kurabiliyorsunuz ve 8 tane önceden yapılmış, hikayeli, seslendirmeli, yan görevli kahraman mevcut. Ancak onlardan memnun kalmazsanız parasını vermek karşılığında kaldığınız hanlardan kendi kahramanlarınızı da yaratabiliyorsunuz. Yalnız oyun tecrübenizi roleplay anlamında gerçekten azaltacak bu özellik, roleplay odaklı oyunda pek tavsiye edilecek gibi değil. Oyunun aldatıcı zorluk eğrisinden dolayı en başlarda görevlere girişmek yerine gezebildiğiniz kadar gezip takımınızı büyütmenizde fayda var. Alınan tecrübe puanları gruba eşit paylaştırıldığı için seviye gelişiminizi yavaşlatıyor gibi görünse de, dolu bir partiyle oynamak savaşları daha kolaylaştıracağı için görevleri daha hızlı yapıp daha rahat oynayabilirsiniz. Ayrıca bu taktiksel oyun, tam bir partiyle daha zevkli oluyor.

Savaşlarda sadece hasar yerine körlük, felç vb. özel durumları düşmanlara uygulamak ve kendi takımınızı bunlardan korumak çok önemli. Gerçek zamanlı savaş yapısına sahip olsa da sürekli olarak oyunu durdurup karakterlerinize ayrı ayrı komutlar vermeniz gerekecek. Silahınızın tipi düşmanın savunmasına karşı etkisizse, canınız azalırsa ve bunun gibi pek çok durumda otomatik durdurma ayarı da yapabilirsiniz. 100 saatlik oynanışa rağmen en yüksek seviye 12 olduğu için bir seviye bile çok fark ediyor. Partinizi tek başına silip süpüren canavara bir seviye atlayıp tekrar gittiğinizde siz onu pestile dönüştürebiliyorsunuz. Bu da uzun süren seviye atlama sürecinin üstüne harika bir gelişim hissi ve yeni bir motivasyon sağlıyor. Yalnız bu sürecin bir olumlu yanı var. Savaşlar sizi zorluyorsa savaşmak zorunda değilsiniz. Sadece konuşarak veya gizlilik kullanıp düşmanların yanından geçerek de görevleri bitirebilirsiniz. Bu oyunda savaşlardan tecrübe puanı kazanılmıyor, yalnızca görev ve keşif yapılarak kazanılıyor. Dolayısıyla doya doya rol yapabiliyorsunuz. Muhteşem senaryosu ve derin diyalogları bu oynanış tipini destekliyor, ancak özellik ve yetenek puanlarınıza da dikkat etmeniz gerekiyor. Bu puanlarınız ne kadar yüksekse, o kadar farklı konuşma seçenekleri açılıyor. Tabii bir konuşma seçeneği yetenek seviyesi istiyor diye mutlaka kullanılması gereken, doğru bir seçenek diye bir şey yok. Başınıza iş bile açabilirsiniz!

Kamera açısı zaman zaman savaşlarda zorluk çıkarabiliyor.

Kamera açısı zaman zaman savaşlarda zorluk çıkarabiliyor.

Sayfalar: 1 2 3