Sony Online Entertainment‘ın yeni MMO oyunu H1Z1 duyurulduğundan beri SOE Başkanı John Smedley sürekli olarak oyuncularla iletişim kurdu ve kurmaya devam ediyor. Dün oyunla ilgili bir canlı yayın yapıldı ve bu yayın esnasında oyuncular bir takım sorular sordular. Yayının ardından Smedley, Reddit’te bu sorulara yanıt verdi. Sorula soruların arasında “H1Z1’in DayZ’den ne farkı var?” sorusu da vardı.
Eğer isterseniz Reddit konusuna gidip orijinal dilinde Smedley’nin postunu okuyabilirsiniz. İsterseniz biz konuyu şöyle de özetleyebiliriz:
1) Oyunda hem FPS hem TPS seçeneği olacak, ama TPS bizlere daha geniş bir görüş açısı sunmayacak.
2) Araçlar şimdilik yalnızca TPS görünümde sürülüyor ama bu değişebilir.
3) -Canlı yayında etrafta çok fazla kaynak görünüyor- Etrafta bu kadar çok şey olmasına aldanmayın, oyun hayatta kalmak için stresli bir yemek arayışına girmenize sebep olacak.
4) Oyunun DayZ ile farklarına gelirsek… Öncelikle DayZ’nin iyi bir oyun olduğunu belirtelim. Ancak biz yaptığımız oyunda daha istikrarlı bir evrende binlerce oyuncunun oynadığını düşlüyoruz. Oyuncuların kendi minik toplumlarını oluşturup alanları sahiplenmesini ve buralarda topluluk kurmalarını sağlamayı hedefliyoruz. İsteyenlerin yalnız takılıp maceraya atılabilmelerini de öngörüyoruz. Ayrıca oyun içi ekonominin tamamn oyuncuların craft ettikleri eşyalar üzerinden dönmesini istiyoruz. Oyuncuların üretici olmasını, mermi / ok vb. şeyler satarak ticaret yapmalarını istiyoruz.
Özetle Smedley’nin gelen sorular üzerinden açığa çıkardığı bilgiler bu şekilde. H1Z1’in sahip olduğu vizyon, şimdilik etkileyici görünse de umarız uygulamada da bunu becerebilirler. Ayrıca yine umarım ki oyuncu – geliştirici arasındaki bu güçlü iletişim birkaç gün sonra kaybolmaz…