eSpor konusunda temcit pilavı gibi ısıtılıp ısıtılıp önümüze konulan “eSpor, spor mudur?” tartışmaları sebebiyle, iyi kötü eSpor’a ilgi gösteren insanlar olarak, belki de daha çok konuşmamız gereken bir şeyi konuşmuyoruz: “eSpor’un büyümesi, gelişmesi için gerçekten ihtiyacı olan şey nedir?”

Beni üzen bu durumun neticesinde de “Bana mı kaldı ya hu?” diye kendime sorup “Evet” diye yanıtladıktan sonra da kolları sıvadım, buyurun üzerine birlikte düşünelim:

eSpor’un İhtiyacı Olan İki Şey: İzleyici ve Yatırım

eSpor’un öncelikli olarak ihtiyacı olan şey, izleyici. İşte burada da devreye siz giriyorsunuz sevgili okuyucu.

İzleyici kitlesinin oluşması demek, bu yeni eğlence formuna (kimileri içinse hobiye) olan ilginin oluştuğu anlamına geliyor. Bu da eSpor’un kendi değerini oluşturması açısından olmazsa olmaz bir durum. Bugün Süper Lig, NBA veya Formula 1 gibi örneklere baktığınızda da bu organizasyonların değerinin izleyici sayısıyla doğru orantılı olduğunu görebilirsiniz.

League of Legends Türkiye Büyük Finali

Bugün itibariyle izleyici rakamları, ödül havuzlar; League of Legends, DotA, World of Tanks, Counter Strike: Global Offensive, Smite vb pek çok oyun sayesinde milyonları bulsa da geleneksel sporların izleyicileri karşısında fersah fersah geride. Bu konuda geçmiş yıllara nazaran ciddi yol alınmışsa da alınacak daha çok yol olduğunu söylemek mümkün.

eSpor’un en çok ihtiyaç duyduğu ikinci şey ise yatırım. Yatırım dendiğinde aklınıza yalnızca “parayı bastırmak” gelmemeli. Bu yatırım; hem oyuncular, hem oyun geliştiriciler hem de bu sektöre gözünü dikmiş girişimciler tarafından yapılacak olan özveri, zaman, emek ve (gözünüzü korkutmasın ancak maalesef bir miktar da) para şeklinde bir yatırım.

Bu söylediğimi biraz açmak gerekirse, durum şöyle:

Oyuncular, keyif aldıkları oyunda profesyonel bir oyuncu olabilmek için birincil olarak ciddi bir emek ve zaman yatırımı yapmalı. eSporların bugünlerde ağırlıklı olarak takım oyunu olduğu düşünüldüğünde bu ihtiyaç göründüğünden daha ciddi bir sınav oluveriyor. Ayrıca oyunlardaki dezavantajlardan kurtulmak üzere ihtiyaç duyulan donanım için harcanan para ve zamanınızı bir işte çalışmak yerine oyuna harcadığınız düşünüldüğünde maddi boyun da işin içine giriyor.

Sayfalar: 1 2