Microsoft oyun geliştirme deneyimleri genel müdürü Kevin Gammill, Apple‘ın Epic Games‘in tüm geliştirme araçlarına erişimini engellemesine karşı olarak şirketin Epic Games‘e destek çıktığını ifade eden bir doküman paylaştı. Dokümanda Microsoft, Unreal Engine‘in son derece popüler bir oyun motoru olduğunu, Microsoft‘un kendi Forza Street‘i dahil olmak üzere birçok oyunun Unreal Engine kullanılarak geliştirildiğini söyledi ve iOS ve macOS‘ta Unreal Engine motorunun geliştirilmesinin engellenmesinin geliştiricilere olan dezavantajlarına ve Apple cihazlarda bulunmasının önemine dikkat çekti.
Apple, Epic Games‘in geliştirme kitine erişimine izin vermezse, Unreal Engine büyük olasılıkla Apple ürünlerine desteği kesecek ve çok sayıda şirket ve içerik oluşturucu dışarıda bırakılacak. Bu sebeple Unreal Engine‘de kullanılarak geliştirilen herhangi bir projenin, ek maliyetler nedeniyle tamamen iptal edilmemesi durumunda başka bir oyun motoruna geçmesi veya tamamen yeniden başlatılması gerekecek.
Dokümanda Microsoft bu konu hakkında yaptığı açıklamada şu kelimelere yer verdi: ” Eğer Unreal Engine, iOS veya macOS için oyunları destekleyemezse, Microsoft’un iOS ve macOS platformlarında aktif ve potansiyel müşterilerini terk etmek ile yeni oyunlar hazırlarken farklı bir oyun motoru seçmek arasında seçim yapması gerekecektir.”