Battlefield 4’ün multiplayer tasarımcıları lideri Thomas “Tompen” Andersson, oyunun resmi blog sayfasında, EA DICE’ın yeni FPS’sinin nasıl da oyuncuları bir ekip olarak oynamaları konusunda zorlamaktan ziyade teşvik ettiğini anlattı.

Geliştiricinin ilk önceliği, oyuncuları oyunun mekaniğine katmaktır, diye açıkladı.

“Field Ugrades, Commander Mode ve yeni bir alet edevat serisi gibi sahada ‘co-op’u genişletecek büyük oyun mekanikleri yaratarak, ekip oyununu destekliyoruz,” diye yazmış Andersson. “Etkin takım oyunu kazançlarını ve ekipmanlarını büyük ölçüde genişlettik ve böylelikle Battlefield 4’ün ‘multiplayer’ı deneyimi, serideki en derin, en kazançlı ve en eğlenceli konuma geldi.

Battlefield 3’ün Engineer, Recon, Support ve Assault sınıfları Battlefield 4’e devroldu. Andersson, “oyuncularımızın sadece bir kısmı Battlefield 3’teki mevcut alet edevat ya da araçları deneyebildi,” diyor. “EA DICE, oyuncuların, kit yüklemelerinde ve çarpışma rollerinde daha eğitimli tercihler yapabilmesini sağlayacak daha iyi bir iş çıkaracağına inanıyorum.”

Andersson’a göre, Battlefield 3’de göze çarpan zincirleme yükselişler sunan Field Upgrade mekaniği, ekip tabanlı takım oyunu performansı için bireysel ödüller verecek. Battlefield 4 aynı zamanda emir komuta yoluyla bir “olumlu geri bildirim döngüsü” yaratacak şekilde tasarlanmış özelliklere sahip olacak.

Andersson şöyle devam ediyor: “Örneğin, komutan bir emir yayınlıyor (ö. ‘A üssünü ele geçirin!’), takım komutanı bu emri takım üyelerine iletiyor ve takım emri yerine getiriyor. Yerine getirilen emir, emir komuta zinciri dahilindeki tüm personeli ödüllendiriyor ve aynı zamanda komutana, ekibini daha fazla ödüllendirme yolunu açıyor.”

Battlefield 4, 29 Ekim’de PlayStation 3, Xbox 360 ve Windows PC için ve daha sonra PS4 ve Xbox One için çıkacak.