Geoff Keighley‘in hazırladığı ve sunduğu Summer Game Fest‘in bugünkü canlı yayınında Epic Games‘in yeni oyun motoru Unreal Engine 5, PlayStation 5‘te gerçek zamanlı olarak çalışan ve motorun grafik ve genel sunum açısından neler sunabileceğini gösteren tamamen oynanabilir “Lumen in the Land of Nanite.” isimli bir teknoloji demosu ile duyuruldu. Epic Games, Unreal Engine 5 ile gerçek hayatla eşit derecede fotogerçekçilik, daha önce hiç karşılaşmadığımız  bir çevre ve çevre etkileşimi, sınırsız geometri, dinamik ışıklandırma ve Global Illumination vaat ediyor. Doku pop-in’ini ortadan kaldırmak ve varlıkların uygulanmasını çok daha kolay hale getirmek için kullandığı teknoloji ile oyun geliştiricileri için bir sonraki büyük atılım olabilir gibi görünüyor.

Unreal Engine 5 oyun motorunun PlayStation 5’te bu kadar üst düzey performans verebilmesinin hangi geliştirmelere dayandığı sorusuna Epic Games kurucusu ve CEO’su Tim Sweeney, Sony donanım mimarı Mark Cerny‘nin bu yılın başlarında geliştirdiği, konsolu bir güç merkezi haline getiren sistem depolama geliştirmeleri sayesinde olduğunu açıkladı.

PS5’in son teknoloji bilgisayarlarda bulunan SSD‘lerden kat kat daha güçlü olduğunu iddia eden Tim Sweeney, “Her şeyden önce Sony, önceki nesillere kıyasla grafik performansında kocaman bir artışa sahip. Ama siz de biliyorsunuz, bunu tüm nesillerde yakaladık sanki?” şeklindeki hafif şakalı açıklamasına şöyle devam etti “Ancak Sony depolama bant genişliğinde çok sıralı bir büyüklük artışı ve depolama gecikmesinde büyük bir azalma ile birçok açıdan çok daha temel bir gelişme daha yaptı.”

Mart ayında Sony donanım mimari Mark Cerny‘nin sunumuyla yapılan PS5 tanıtımında Sony, bant genişliği açısından saniyede en az 5GB‘ı hedefleyen özel SSD sürücüsünü tanıtmıştı. Bu yeni SSD, PS4‘teki 50-100 mb/s bant genişliğine sahip olan mevcut hard disklerle karşılaştırılınca ne kadar büyük bir ilerleme olduğu gözler önüne seriliyor.

Tim Sweeney: “[PS5] büyük miktarda flaş belleği işlemciye çok yakın yerleştiriyor. O kadar ki, oyunların yapabileceği ve akış sağlayabileceği dengeleri gerçekten temelden değiştiriyor.

“Bu sadece bir çok çokgen ve bellekten ibaret değil. Çevrede dolaşırken her kareye çok sayıda çokgen yüklüyor ve dünyada görmediğiniz bu tür ayrıntılar, Sony‘nin yaptığı bu atılımlar olmadan kesinlikle hiçbir ölçekte mümkün olmayacak.”