Son günlerin en çok konuşulan konularından biri oyunların çeşitli sebeplerden grafik performanslarını düşürmeleriydi. Bu tartışmalardan Witcher 3 de nasibini alacak gibi, ancak geliştiricileri makul sebeplere sahibe benziyor.
Oyunun Senior Art Producer’ı Michal Krzeminski verdiği röportajında, RPG oyunu yaparken oyunun çözünürlüğü ve fps’si gibi sanal numaralardan ziyade; oyunun sahip olacağı hikayenin ve atmosferin önemli olduğunu belirtti.
Elbette oyunun grafiklerinin de güzel gözükmesini istediklerinin de altını çizen Krzeminski, esas odaklarının grafikler olmasa da grafiklerin tamamen göz ardı edilmediğinin altını çizdi.
Kişisel olarak 30 fps’nin özellike FPS türündeki oyunlar için yeterli olmadığını düşünsem de The Witcher 3 için doğru adımlar atıldığı takdirde çok da problem yaratmayacağı fikrindeyim. Eğer oyunun oynanabilirliğine olumsuz etkisi olmayacaksa ve Witcher 3 yıllar boyu unutmayacağımız bir tecrübe sunacaksa, biz de 3-5 fps’nin lafını yapacak değiliz elbet 🙂