Ubisoft Montreal’de baş programcı olarak görev yapan Francis Boivin yeni konsolların çıkması ile popüler hale gelen Frame Rate konusu üzerine açıklamalarda bulundu.Frame Rate’in oyunların oynanabilirliği ve kontrolü açısından oldukça önemli olduğunu vurgulayan Boivin,bu konuda ödün vermek istemediklerini belirtti.
Watch Dogs üzerinde çalışırken,hem Xbox One hem de PS4’te aynı işlemleri uyguladıklarını belirtti. İki konsol içinde benzer anti aliasing ve SMAA filtrelerini kullandıklarını belirten Boivin yeni nesil konsolların bu ayarlar üzerinde programcılara eskiye göre çok daha fazla seçenek sunduğunu söyledi.
Frame Rate’i bilmeyenler için kısaca açıklayacak olursak,saniyede kullanılan görüntü karesi sayısıdır. İnsan gözü saniyede 30 kare ve üstü değerleri akıcı ve kare atlamalarını hissetmeden görebilir. 30 karenin altındaki değerlerde insan gözü bu kare atlamalarını farkeder ve kısaca oyunlardaki kasma dediğimiz olay gerçekleşir.