Middle-Earth: Shadow of Mordor’un tanıtımının yapıldığı dönemde yapılan usülsüzlüklerden ötürü Warner Bros’un başı dertte. Federal Ticaret Komisyonu (FTC) yürüttüğü soruşturma kapsamında Warner Bros’un tanıtım kampanyasını incelemeye aldığında bir takım durumları sakıncalı buluyor.
FTC’nin gözüne çarpan noktaların başında 2014’te Shadow of Mordor’un tanıtımı için yapılan sponsorluklar takılmış. PewDiePie da dahil pek çok tanınmış YouTuber ile anlaşmalar yapan Warner Bros bu YouTuber’lara oyuna erken erişim sağlıyor. Bununla birlikte oyundaki buglardan ve problemlerden bahsedilmemesini tembihliyor. Esas problem de bu anlaşma sonucu içerik üreten YouTuber’ların bir kısmının bu anlaşmayla ilgili gerekli uyarıları yapmamasıyla başlıyor.
Bu konuda bir takım uyarıları videoların açıklamalar kısmına ekleyen YouTuber’lar da var elbet, ancak FTC bu uyarıları yeteri kadar net bulmuyor.
Bu tanıtım kampanyasının yürütülmesi, Warner Bros’un anlaştığı Plaid Social Labs aracılığıyla yapılmıştı ve belirtildiği kadarıyla yüz binlerce dolar harcama oyunun tanıtımı için harcandı.
FTC, yayınladığı basın bildirisinde şöyle diyor: “Bugün duyurulan FTC kanun önerisi sonucunda, Warner Bros gelecekte, sponsorlu içeriğin oyun severlerin objektif ve bağımsız fikirleri olduğu şekilde yanlış beyanda bulunamayacak ve bu içeriğin uyarılarının yapılmaması gibi konularda sorumlu olacak.”
Siz bu tanıtım kampanyalarının sonucunda kandırıldığınızı düşünüyor musunuz?