Newzoo’nun yayınladığı 2019 yılının ilk verilerine göre en popüler yayın platformu Twitch oldu. Ocak ayında 63.7 bin kişi, 1.9 milyon saat canlı video içeriği üretti. YouTube’da  ise 22 bin kişi, 460 bin saatlik canlı içerik yayınladı. Bu, Twitch’in günlük ortalama 12982 yayıncıyla, YouTube’un 3 katı yayıncıya sahip olduğunu gösteriyor. Ortalama  yayın sürelerinde de Twitch’in YouTube’un önünde olduğu belirtildi; YouTube’da ortalama 21 dakika yayın yapılırken, bu süre Twitch’de 29.8 dakikaya çıkıyor.

Beklenen şekilde, battle royal fenomeni Fortnite, Ocak ayında her iki platformda da en yüksek sayıya sahip oyun oldu. Twitch’de 9997, YouTube’da ise 3536 kişi Fortnite yayını yaptı.

Yine bir battle royal oyunu PUBG de büyük bir yayıncı kitlesi tarafından oynandı. Twitch’de 4902, YouTube’da da 1664 kişi PUBG yayını yaptı. İstatistikler, PUBG’nin Twitch’deki en popüler üçüncü, YouTube’daki en popüler ikinci oyun olduğunu gösteriyor.

Sıralamaya göre, shooter oyunları en çok yayını yapılan oyunlar oldu. Araştırma, yayıncı sayısına göre, en popüler 10 oyunun Twitch’te altısının; YouTube’da da beşinin shooter oyunları olduğunu gösteriyor.
Yılın ilk ayında MOBA oyunları popülaritesini koruyor. Twitch yayınlarında, League of Legends 5.2 bin kişi tarafından, Dota 2 ise 2.2 bin kişi tarafından yayınlandı. Bu istatistiklerle League of Legends ikinci, Dota 2 ise sekizinci sırayı aldı. Ayrıca Dota 2, 267 yayıncıyla YouTube’daki sıralamasını koruyarak, 19. sırada yerini aldı.

Mobil Oyun Yayınları YouTube’da  Daha Fazla Gerçekleşiyor

Yayıncıların büyük bir kısmı çoğu Twitch’i kullanmış olsa da mobil oyun yayınlarının YouTube’da daha popüler olduğu görüldü. YouTube’un en popüler 10 yayınında Garena Free Fire ve PUBG Mobile kendine yer buldu. Garena Free Fire dördüncü, PUBG Mobile ise yedinci sırayı aldı. Garena Free Fire, YouTube’da 1.2 bin kişi tarafından yayınırken, Twitch’de yalnızca 26 yayıncı tarafından oynandı. PUBG Mobile ise YouTube’da Twitch’e göre, iki buçuk kat daha fazla yayıncıya sahip oldu. YouTube’da 949 kişi, Twitch’de ise 345 kişi PUBG Mobile yayını yaptı.

Toplam canlı yayın izlenmelerinde de PUBG Mobile, 19.6 milyon saatlik izleyici kitlesi yaratarak, YouTube’da en çok izlenen üçüncü oyun oldu. İlginç bir şekilde, PUBG Mobile aynı platformda, 20.5 milyon saatlik izleyici kitlesi yaratan PUBG’nin biraz gerisinde kalıyor. 

Dota 2 Twitch’de En Çok İzlenen Espor Oyunu Oldu

En çok izlenen espor oyunları içerisinde, Dota 2, 16.2 milyon saat izlenerek Twitch’de 1. sıradaki yerini korudu. Bunda 27 Ocak’ta sona eren ve $1 milyon ödül havuzuna sahip Chongging Major turnuvasınında etkisi oldu. Dota 2 YouTube’da ise 1.1 milyon saat izlendi.

Ocak ayında başlayan, Legaue of Legends Championship (LCS) ve Legaue of Legends European Championship (LEC) yarışmaları ise 15 milyon saatlik izlenmeyle, Legaue of Legends’ı Twitch’te bir sıra yukarı taşıyarak 2. sıraya yükseltti. Oyun, YouTube’da ise 5.5 milyon saatlik izlenmeyle en çok izlenen espor oyunu oldu.

Konsoldaki espor yayınları da  Super Smash Bros, FIFA 19 Ultimate ve Black Ops 4 ile  önceki aylardaki güçlü çıkışını devam ettirdi. Oyunların her biri Twitter’ın ilk 10 sıralamasında kendine yer buldu. Özellikle Super Smash Bros. üç sıra yükselerek 5. sırada yer aldı.

Hangi oyunu kaç yayıncı oynadı

Oyunlara göre Yayıncı sayıları

En Çok İzlenen Espor Oyunları

En Çok İzlenen Espor Oyunları