Cosmoplan, Emrah Özer’in kuruculuğunu üstlendiği bağımsız oyun stüdyosu Zbam Games tarafından geliştirilen, gizemli bir dünyada geçen benzersiz bir bulmaca/aksiyon oyunu. Oyun, aksiyon ve plan fazını ayırarak, iki oyun türünün de en iyi şekilde deneyimlenmesini hedefliyor. Oyunun bilinmezlerle dolu uzay dünyasının gizemine, Türkiye’nin en iyi oyun müziği bestekarlarından Güney Özsan’ın bestelediği benzersiz orkestral müzikler eşlik ediyor. Oyunun esrarengiz dünyası, tecrübeli çizer Murat Kalkavan’ın sanat yönetmenliği ve illüstrasyonları ile betimleniyor.
Amacınız uzay geminizin kapsüllerini doğru zamanda ayırarak keşfedilmeyi bekleyen dünyalara ulaşmak. Geminizi uzaya göndermeden önce kapsüllerin açılarını iyi planlamalısınız. Bilinmeyene giden yolculuğunuz başladıktan sonra parçalarınızın açılarını değiştiremezsiniz ama unutmayın hala onları doğru zamanda geminizden ayırmalısınız. Bu yolculuğunuzda gezegenlere, meteorlara, elektrik alanlarına çarpmamalı, yörünge ve solucan deliklerini akıllıca kullanmalısınız.
Yıl 1963, sıradışı bilim insanı Sergey Cosmonovich, Cosmoplan projesini tamamladıktan bir sure sonra esrarengiz bir şekilde hayata veda etti ve ardında pek çok soruyla birlikte, başarması neredeyse imkansız olan bir projenin planlarını bıraktı.
Cosmoplan, ilk olarak Ankara’da düzenlenen Ulusal Bilişim Kurultayı bünyesinde yapılan 48 saatlik bir oyun geliştirme etkinliğinde üretildi. Cosmoplan (etkinlik esnasındaki adı Atılgan) etkinliğin en iyi oyunu seçildi. Ekip temel oyun mekaniğinin geliştirilebilir olduğunu gördü ve üzerinde çalışmaya başladı. İlk geliştirildiğinde sahip olduğu görsel dil tamamıyla değiştirilerek yerine Stanley Kubric ve 60′lı yıllar Rus poster stillerinden esinlenerek tekrar çizildi. Cosmoplan’in 48 saat sonrasında ortaya çıkan ilk halinden şuan ki haline, 9 aydan fazla süren bir geliştirme sürecinin sonucunda gelindi.