Geleneksel sporlar için kurulan spor kulüpleri, hızlı bir şekilde yükselen eSpor sektörüne kayıtsız kalamadı ve bir çok takım birer birer eSpor branşlarını duyurmaya başladı. Yaklaşım elli takımın üzerinde bir rakama ulaşan bu durum tabi ki diğer sektörlerin de ilgisini çekti.

Geleneksel sporlar için ürün tedarik eden firmalar da eSpora giriş yapmaya başladı. Geçmişten bildiğimiz Nike, FILA, New Balance, Puma gibi markaların yanı sıra günümüzde Adidas, Under Armor, Hummel gibi markalar da eSpor alanında faaliyet göstermeye başladı.

Adidas, Team Vitality'nin sponsoru oldu.

Adidas, Team Vitality’nin sponsoru oldu.

Adidas, FC København’ın duyurduğu CS:GO ekibi North’un yanı sıra Avrupa LCS’te mücadele etmiş Schalke 04’e sponsor olmuştu. Adidas’ın yeni sponsorluğu Team Vitality ile gerçekleştirdi. Böylece Team Vitality’nin yeni sezon formalarını Adidas üretecek.

Bir diğer marka anlaşması da Kuzey Amerika LCS ile Under Armor arasında gerçekleştirildi. Bildiğiniz gibi Riot Games, yayın hakları için Major League Baseball Advanced Media (MLBAM) firmasıyla yedi yıllık $350M olarak bir anlaşma imzaladı.

MLB ile Under Armor arasında bir anlaşma mevcut. Bu anlaşma gereği UA, Amerika Baseball Ligi’nde yer alan takımların bir çoğunun ürün üreticiliğini yapıyor. Bu yöntemin bir benzeri LCS takımları içini izlenebilir. Forma sponsorluğu anlaşması olmayan takımlar UA ile anlaşarak forma üretimini sağlaması bekleniyor.

ABD'nin en büyük iki spor markası Nike ve Under Armor

ABD’nin en büyük iki spor markası Nike ve Under Armor

UA aynı zamanda Riot Games’in resmi ürün tedarikçisi olacak. Yani Riot Games etkinliklerinde kullanıcılacak her türlü ürün UA tarafından üretilecek. UA CEO’su ve kurucularından Kevin Plank, Nike’ın pazardaki etkinliğini geçebilmek adına her türlü yatırımı göze aldığını belirtiyor. Evet eSpor tek başına Nike gibi bir firmayı geçebilmek için yeterli değil. Ancak izlenecek strateji ile birlikte yüksek bir ilerleme sağlanabilir.

UA’nın piyasadaki tecrübesi ve kalitesi sayesinde Riot ve takım ürünleri çok daha iyi bir hizmet ile tüketicilere pazarlanabilir. Espor’un günden güne büyüyen pasta payını göz önüne alırsak, markaların bu sektöre yatırım yapmaya başlaması çok da sürpriz değil. Bakalım UA ile takımlar arasında nasıl bir anlaşma yapılacak? Yorumlarını merakla bekliyoruz.