PvP modu betada olan ve 10.000 adet kodunu dağıttığımız Survarium’un freeplay modunun detayları belli oldu.

Diğer hayatta kalma oyunlarını hatırlatan ve açık dünyada bir MMO gibi dolaşabileceğiniz modu rakiplerinden ayıran önemli özellikler de var. Daha standart özelliklerden başlamak gerekirse, oyuncuların tek bir canı olacak ve öldüklerinde oyunun lobisine geri dönecekler. Karakterlerinin bulduğu eşyalar da cesetlerinde olacak ve hızlıca gidip almaya çalışabilecekler, ancak birazdan bahsedeceğimiz bölge başına oyuncu sınırlamaları buna engel olabilecek.

Freeplay haritası PvP haritalarından çok daha büyük olacak ve farklı farklı bölgelerle yapılar barındıracak. Eşyaları yetersiz olan oyuncular her bölgeye giremeyecek ve bazı bölgelere girmek için hikaye görevlerini yapmak gerekecek. Oyunun hikayesi sezon sezon ilerleyecek ve hikayenin ilerleyişinde oyuncuların seçecekleri birliklerin etkisi olacak. Oyuncular seçtikleri birlikler için yan görevler de yaparken, bazı yan görevlerin ve dünyada rastgele ortaya çıkan etkinliklerin zorlukları da birliklerdeki oyuncu sayısına bağlı olan güç dengesine göre değişim gösterecek. Görevlerden bazıları birbiriyle çelişen görevler olacak. Örneğin bir oyuncunun görevi bir kampı yok etmekken diğerinin görevi o kampı korumak olacak.

Vostok Games, rakiplerinin aksine oyunun freeplay modunun gerçekten keşif ve hayatta kalma üzerine işlemesini istiyor. Oyunun özgün radyoaktif atmosferinde insanlarla karşılaşmanın çok da sık yaşanmayan, nadir bir durum olmasını istiyorlar. Bu yüzden her alanda belli bir oyuncu limiti olacak. Biri öldüğünde veya alandan çıktığında yeni bir oyuncu alana dahil edilecek. Aynı zamanda yine diğer “hayatta kalma” oyunlarında benim gibi pek çok oyuncuyu oyundan soğutan sürekli öldürülme durumlarına el atmaya devam edecekler. Oyuncu sayısını kısıtlamakla beraber, 150 metre etrafınızdaki oyuncuların varlığından haberdar olmanızı sağlayan bir sistem olacak, böylece göremediğiniz düşmanlar tarafından sürekli olarak öldürülmeyeceksiniz. Ayrıca en sonunda bu tip bir oyuna karma sistemi geliyor! Görevler dışında gidip sürekli milleti öldürürseniz karmanız düşecek ve oyuncular karmanızı görebilecek. Dolayısıyla karşılaştığınız oyuncuya karşı tetikte mi olmalısınız yoksa biraz daha rahat bir şekilde birlik olabilir misiniz biraz fikriniz olacak.

Oyun dünyası tipik bir MMO gibi sürekli yaşamaya devam edecek. Mutantlar ve insanlar arasındaki amansız savaş sürüyor olacak. Mutant saldırıları oyuncular için bir yan görev kaynağı da olabilecek. Bir de fırtına var. Her 2 gerçek dünya saatinin sonunda bir fırtına uyarısı yapılacak. 15 dakika içinde oyuncuların bölgeyi terk etmesi veya barınak bulması gerekecek. Bu süre içinde bölgeye yeni oyuncu giremeyecek. Fırtına sonrasında çok değerli eşyalar haritaya dağılmış olacak ve fırtınada hayatta kalan oyuncular 10 dakika boyunca bunları bulmak için avantajlı olacak. Daha sonra bazı çok değerli eşyalar yok olacak ve yeni oyuncular alana girebilmeye başlayacak.

Şimdilik detaylar bu şekilde. Vostok Games, oyunun PvP betasına daha çok oyuncu çekip oyun mekaniklerini denemek ve freeplay modunu geliştirirken bu veriden yararlanmak istiyor. Bu amaçla PvP betasına premium kodu alarak avantajlı bir şekilde katılabilirsiniz. Hikaye detayları daha sonraki dönemde açıklanacak olan oyun bizce gerçekten gelecek vadediyor. Özellikle freeplay modundaki ince dokunuşlar ve PvP severler için ayrı bir modu olması, gerçekten hayatta kalma ve keşfetmeye dayalı bir deneyim sunabileceğini gösteriyor. Bizce bu oyunu takip edin. Alpha öncesi görüntülerden de bir adet ekran görüntüsü aşağıda yer alıyor.freeplay-mode-2