Steam ekonomisine yeni bir sistem katıldı.

Bugüne kadar Steam’deki eşya satışı oyuncular arasında gerçekleşiyordu. Topluluk Pazarı’nda insanlar oyunlarda elde ettikleri eşyaları birbirlerine satabiliyordu. Böylece paranın bir kısmı yine toplulukta kaldığı için oyuncular kazanıyordu. Ancak Rust’la birlikte başlayacak olan yeni akım bazı şeyleri değiştirecek. Rust’ın artık Steam’de kendi eşya dükkanı var. Burada oyunda rastgele düşme ihtimali olan eşyaları para verip alabiliyorsunuz. Ödediğiniz para Valve’a ve geliştiriciye gittiği için de topluluğa bir geri dönüşü olmuyor. Tabii burada esas dikkat çeken nokta bu değil.

Esas sorun, Steam Topluluk Pazarı ekonomisini artık geliştiricilerin belirleyebileceği gerçeği. Örneğin Rust eşya dükkanında satılan bir tabancanın topluluk pazarındaki değeri 9,67 TL iken eşya dükkanında 7,30 TL. Eşya pazarını öğrendikten sonra kim 9,67 TL verip topluluk pazarından alır ki? Eşyayı emeğiyle düşürüp ondan gelecek parayla yeni bir oyunun parasını çıkarmak isteyen oyuncular artık eşya dükkanının altında kalmak zorunda. Ayrıca topluluk pazarındaki ortalama düştükçe geliştirici firma kendi karlılığını korumak için dükkandaki ücreti de düşürmek zorunda kalacak. Tabii bir yerden sonra bu düşüş verimsiz seviyelere ineceği için de muhtemelen eşya dükkanında satılan ürünler “takaslanamaz” ve “pazarlanamaz” olarak satılacak ve emektar veya şanslı oyuncuların bir gelir kaynağı kapanmış olacak. Umarım bu karamsar tahminlerim tutmaz ama yine de eşya dükkanında satılan eşyaların topluluk pazarında satılamaması en adil yöntem olur gibi geliyor. Başka oyunlarda da eşya dükkanı açılacak mı, açılırsa ekonomiyi nasıl etkileyecek göreceğiz…

Rust