Star Wars Battlefront, gerçekten de alıştığımız shooter’lardan farklı bir oyun olmanın peşinde.

Daha önce oyunda silahı omza çekip gez, göz, arpacık sistemiyle nişan almanın olmayacağını belirtmiştik. Yeni gelen bilgilere göre, DICE’ın Battlefield serisinde bizi alıştırdığı sınıf ve takım(squad) sistemleri Battlefront’ta olmayacak. Şahsi fikrim bunun muhteşem bir haber olduğu yönünde, zira sınıf sistemi kişiselleştirmenin canına okuyan, özgün ve farklı tarzda savaşan savaşçılar yapmanızı engelleyen bir sistemdi. Aynı zamanda alışılan formülün dışına çıkmaları da birbirinin kopyası haline gelen shooterlar arasından sıyrılmasını sağlayacaktır. Peki ama bu sistemler yoksa, bunların yerine ne kullanılacak?

OXM’in son sayısına verdiği röportajda yeni sistemlerden bahseden dizayn direktörü Niklas Fegraeus, oyuncuların sınıflara bağlı olarak seçim yapmak yerine istedikleri ekipmanları seçebileceklerini söyledi. Detay açıklanmamış olsa da muhtemelen üzerinizde 15 tane süper güçlü silah taşıyamayacaksınız, yani 1 primary 1 secondary silah üstüne 1 adet de utility gereci almanız gibi bir sistem görmemiz olası. Yeni silahlar ve ekipmanlar tecrübe puanıyla açılıyor olacak, ancak ilginç bir şekilde, açtığınız eşyaları partneriniz de kullanabilecek. Böylece iki sıkı arkadaş düzenli olarak beraber oynamaya karar verip hep farklı eşyaları açarak geniş bir seçim havuzuna kavuşabilecekler. Ya da yüksek seviyeli oyuncular, düşük seviyedeki oyuncuların ezilmesini engelleyip takımlarına yardım etmelerini sağlayabilecek. Bu da bizi partner sistemine getiriyor. Battlefield oyunlarındaki gibi takıma sahip olmak yerine sadece tek bir oyuncuyla partner olacaksınız. Haritada onu görecek ve ona spawn olabileceksiniz. Bu hem envanter sistemiyle birbirinize yardım edebilmenizi, hem de muhtemelen bir takımla savaşırken elde edeceğinizden çok daha sağlam bir silah arkadaşlığı hissi yaşamanızı sağlayacak.

Battlefront, Kasım ayında PC, PS4 ve Xbox One için piyasada olacak.battlefront at at