PlayStation sebebiyle hayatımızda büyük yere sahip olan Sony, FIFA ile olan sponsorluk anlaşmasını sonlandırmaya hazırlanıyor. The Telegraph‘ın haberine göre, Sony 2006’dan beri FIFA’nın sponsoruydu ve 350 milyon dolara yakın değere sahip bir kontrata sahipti. Peki şimdi ne olacak ve bu ne demek oluyor?
31 Aralık tarihinden itibaren FIFA ve Sony arasındaki anlaşma sona erecek ve böylece sponsorluk da sonlanacak. Sony, buradan yaptığı kesintiyi firma olarak yapacağı bir takım reformlarda kullanacak. Bu anlaşmanın sonlandırılmasında var olan anlaşmanın fiyatının ileride daha da artacağı düşüncesinin de etkili olduğu söyleniyor.
Geçtiğimiz günlerde TV ve Telefon departmanlarına yapılan harcamaların da kısılıp, PlayStation’a odaklanılacağı duyurulmuştu.
Tüm bu bilgiler ele alındığında Sony’nin üzerindeki fazlalıklardan kurtulup, daha hafifleyen bir firma haline gelmeye çalıştığı şeklinde bir tablo ortaya çıkıyor. Tabi bu durumun bir çeşit küçülmeye mi yoksa yenilenip koşmaya başlamadan önce sadece geriye atılmış bir adım mı olduğunu önümüzdeki günlerde göreceğiz.