museum

ABD’deki Carnegie Mellon Üniversitesi’nin Eğlence Teknolojileri Merkezi’nden bir grup öğrencinin kurduğu Pillow Castle Games, puzzle türündeki oyunlara yepyeni bir soluk getirmeye hazırlanıyor.

Aşağıda izleyeceğiniz görüntüler, bu öğrencilerin geliştirdikleri teknolojiyi test ettiği ve sergiledikleri bir demo. Bu demoda  teknolojiyi geliştiren -ve muhtemelen biraz da kafayı kırmış olan- arkadaşların “Perspektifi nasıl bir oyun ögesi haline getiririz ve bunu nasıl bir silah olarak sunabiliriz?” sorusuna aradıkları cevabı göreceksiniz. Geliştiricilerinin, “The Museum of Simulation Technology” şeklinde adlandırdıkları bu oyunun oyun içi görüntülerine, puzzle sever tüm arkadaşların muhakkak 7 dakikasını ayırıp göz atmasında yarar var.

Vaktiyle Half Life 2’deki fizik motoruna ve Gravity Gun’ın işleyiş şekline “İyi bari tahterevalli yaparız” diye tepki vermiş ve Portal serisini puzzle oyunlarının geleceği açısından etkileyici bulmuş ancak sevememiş bir insan olarak itiraf etmeliyim ki ortaya çıkan iş, oldukça heyecan verici gözüküyor. Son olarak, görüntülerin herhangi bir düzenleme yapılmamış oyun içi görüntüler olduğunu hatırlatmakta yarar var.