Newzoo, yaptığı farkındalık araştırmasında, üç yılı aşkın bir süredir hızla büyüyen eSporun büyüme hızını ele alan incelemeler gerçekleştirdi. Rapor’a göre 2016 yılı içerisinde 2015 yılında elde edilen verilerde %36’lık bir artış sağlandı. Bu hızla birlikte 2016 yılının sonunda, bir milyar insanın eSpor konusunda bilgi sahibi olacağı ön görülüyor.

Bunun dışında yapılan araştırmalar sonucunda eSporu ciddi bir şekilde takip eden izleyicisi sayısı da 131 milyon kişiden 144 milyon kişiye çıkmış durumda. Araştırma raporunun devamında büyüme ve artış hızı bu şekilde devam ederse, 2019 yılının sonunda bir buçuk milyar insan eSporu duymuş, iki yüz milyon insan da eSporun yakın takipçisi olacağı yönünde.

Elbette bu şaşırtıcı olmayacak bir şekilde eSporla ilgilenen en fazla nüfus Kore’de bulunmakta. 50 milyonluk nüfusa sahip ülkenin 32 milyonu eSpor hakkında bilgiye sahip. Kore’den sonra Çin’de de dünyanın genelini aldığımızda %28’lik bir orana sahip. Asya’nın dışına çıktığımızda ise üç ülke bu konuda liderlik sahibi. Bunlar İspanya, Polonya ve Türkiye. 

Tabi bu büyümelere, büyük firmaların da eSpora yatırım yapmaya başlamasının da fayfası var. BBC, ESPN, Turner Sports gibi kanalların eSpora yönelik yayınlar yapması ve organizatörlerin dünyanın en güzel şehirleri olan Austin, Shaghai, Londra, Paris, Moskova ve benzeri şehirlerde geniş çaplı turnuvalar düzenlemesi insanların ilgisini çekiyor.

Bunun yanı sıra oyunların da sahip olduğu oyuncu kitlesinin yüksek olması da önemli. Dota2, CS:Go, Rocket League, League of Legends ve Hearthstone gibi oyunların inanılmaz derecede oyuncu kitlesine sahip olması ve oyunların eSporun yapısına uygun olması, eSpor farkındalığını arttırıyor. Bu oyunlara yenileri de eklenecek.

Durum böyleyken, gelecekte eSporun gerçek bir spor branşı, oyunculuğunda gerçek bir sporculuk olacağı konusunda hem fikir olunacağı günler çok uzakta değil gibi. Yorumlarınızı merakla bekliyoruz.

Shanghai'da bir turnuvadan görüntüler.

Shanghai’da bir turnuvadan görüntüler.