Productions tasarımcısı Jordan Amaro Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain‘de ara sahnelerin sayısının azaltılacağını söyledi.
Amaro, bu değişikliğin sebebinin The Phantom Pain’in sahip olduğu açık dünyaya daha uygun olmasından kaynaklandığını belirtti. “Bizim yarattığımız çevredeyken; gözlem yapmalı, dürbün kullanmalı, düşmanları işaretlemeli ve şimdi ne yapmalıyım diye düşünmelisiniz.”, diyen Amaro bariz biçimde sona giden bir yolun olmadığını da belirtti.
Bunlarla beraber Snake’in karakterini sürekli bir şeyler izleterek göstermek yerine eylemlerle ifade ederek daha duru bir hikaye anlatımı sağlamayı hedeflediklerini de söyledi. Ek olarak hikaye anlatımındaki bu odak ara sahnelerden oyuncuların eylemlerine kaydığında, Snake’in de eski oyunlarda olduğu kadar çok konuşmayacağını ifade etti.
The Phantom Pain’in, selefi Ground Zeroes’a göre çok daha büyük olacağı ve 2015’in kasımına kadar çıkmayabileceği söyleniyor.