Last of Us geliştiricisi Naughty Dog, oyunun başarısız olup şirketin adını lekeleyeceğini düşünüyormuş.
The Big Bang Theory dizisini izleyenlerin yakından tanıyacağı geek kültürü ünlülerinden Will Wheaton, Sony PlayStation sponsorluğunda Conversations With Creators adlı bir video serisi çekiyor. Bu seride oyun yapımcılarıyla röportaj yapan Wheaton’ın bu haftaki konuğu Naughty Dog ekibiydi. Crash Bandicoot serisiyle ün kazandıktan sonra PS3’te Uncharted serisi ile gönüllere taht kuran firma, son bombaları The Last of Us’ı geliştirirken oldukça karamsarmış.
Oynanış yönetmeni Bruce Straley, “Yıllardır kan ter içinde kalarak büyük bir emekle yücelttiğimiz Naughty Dog adını bu oyunla mahvedeceğimizi düşünüyorduk.” diye konuştu. Oyunun yazarı Neil Druckmann ise “Üretim süreci boyunca yaptığımız espri ‘Bu oyun Naughty Dog’un çöküşü olacak’tı” diyerek stüdyodaki havayı belirtti. Firmanın bu korkularının en büyük sebebi, oynanışı bir türlü oturtamamış olmalarıydı. Keşif, third person çatışma, eşya üretimi, siper alma sistemi ve yakın dövüş bir arada pek iyi çalışmıyormuş. Baş tasarımcı Anthony Newman’ın dediğine göre bunu bir türlü oturtamamışlar, ancak daha sonra oynanış konusunda bazı çok şanslı değişiklikler yaparak oyunu bugünkü başarılı haline getirmişler. Bu röportajdan sonra insan düşünmeden edemiyor, ya oynanış başarılı olmasaydı? The Last of Us gibi güzide bir eserden mahrum kalabilirdik. Düşüncesi bile ürkütücü. Röportajın tamamını aşağıdan izleyebilirsiniz.