Yıl 1996; işte en çok yazmayı istediğim satırlara geldik… Bundan sonra yazacağım cümlelerde bir fanlık işareti görülürse bunu memnuniyetle kabul ediyorum! 1996 yılına geldiğimizde korku dünyasına öyle bir oyun sunuluyordu ki, korku oyunlarını ondan öncesi ve sonrası diye ayırmakta bir sakınca görmüyorum. O öyle bir oyundu ki; sınavlarımız vardı çalışamadık, buluşmamız vardı geç kaldık, yemeğimizi yiyemedik, uykumuzu alamadık, o resmen hayatlarımızdan çaldı! O bizi kendine bağımlı hale getirdi, o hangi oyun mu? Elbette: Resident Evil!

Resident Evil [U] [SLUS-00170]-front

Resident Evil, Capcom tarafından 1996 yılında ilk olarak Playstation için beğenimize sunulduğunda bu kadar büyük bir olay haline geleceği biliniyor muydu bilemiyorum ama; korku oyunlarının seyrini değiştirip bundan sonra gelecek korku oyunlarına muhteşem bir miras bıraktığı için saygıyı sonuna kadar hak ediyor. 20’den fazla oyun serisi, 5 film serisi, 2 animasyon film, onlarca ödül, dünya çağında fan grupları ile bir oyunun elde edebileceği başarının çok üstünde başarılar elde eden oyun; bugün zombi temasının bu kadar popüler olmasının da en önemli sebeplerinden birisidir. Raccon şehri, Umbrella şirketi, S.T.A.R.S., T virüsü, Chris Redfield, Claire Redfield, Jill Valentine, Ada Wong, Albert Wesker, Nemesis… Hepsi sanki çocukken kulağımıza fısıldanmışcasına tanıdıksa, bu Resident Evil’ın ne demek olduğunu göstermiyor mu?

Resident Evil da elbette önceki nesil korku oyunlarından izler taşıyordu. Özellikle Sweet Home’dan ilham alarak 80’lerin mirasını öyle başarılı bir şekilde kullandı ve bizi korkuların kucağına öyle bir bıraktı ki etkilenmemek mümkün değildi. Başarılı hikayesi, grafikleri, ses efektleri ve çok daha fazlası ile bizi büyüleyen ilk oyun olan Resident Evil(1996)’daki Raccon ormanı ve Spencer malikanesini nasıl unutabiliriz? Garip olayların olduğu bu gizemli malikaneyi araştırmaya giden S.T.A.R.S. ekibinden Alpha takımı bizi bu korkuya bulaştıran ilk kahramanlarımızdı. Zombiler, değişim geçirmiş yaratıklar, dev örümcekler, zombi köpekler ve daha fazlası bize sunulmuş ve bu yolda hayatta kalmamız istenmişti. Daha sonra pek çok korku oyunu bu yolu takip ederek Resident Evil’ı kendine örnek aldı. Bu dönemi altınçağ olarak görmemizi sağlayan biricik nedenlerimizden birisiydi Resident Evil. Elbette tüm Resident Evil oyunlarını ve hikayelerini bu yazıya sığdırmak gibi bir cesaret göstermeyeceğim, ama bu oyunun korku seven birisi için ne demek olduğunu anlamanızı sağlamak bu yazının vazgeçilemez amaçlarından birisi!

Resident Evil efsanesinin nasıl başladığını aşağıda izleyebilirsiniz

Bugüne kadar PC, Playstation, Xbox, Nintendo Wii, ve daha pek çok oyun platformuna çıkan Resident Evil, korku oyunlarının ne demek olduğunu adeta yeniden tanımlamış ve tüm oyun tarihinin en nadide parçalarından biri olarak bilinçaltımıza kazınmıştır. Özellikle ilk 3 oyunu ile adını unutulmaz efsaneler listesine yazdıran Resident Evil; derin hikayesi, ayrıntılı karakterleri, korkuyu sunuş biçimi, ve ses efektleri ile ilk zamanlarında tüm korku severleri bağımlısı haline getirdi. Sony Playstation’ı rakipleri karşısında avantajlı duruma getirerek konsolun oyun piyasasını domine eden bir marka haline gelmesine de Resident Evil’ın katkısı büyüktür dersek abartmış olmayız.

resident20evil20220e

Bugün geldiği nokta ve alınan bazı yanlış kararlar biricik korku oyunumuzun gidişatını olumsuz yönde etkilese de bir ümittir insanı yaşatan diyor ve yeni nesilde kendisinden köklerine dönüş müjdesini bekliyoruz! Biz de biliyoruz ki ilk 4 oyunda büyük emeği olan oyunun yaratıcısı, korku’nun usta ismi Shinji Mikami de bu gidişattan çok memnun değil… Resident Evil’ın bugün neden yön değiştirdiğini ve bunun etkilerini yazı dizimizin bir sonraki bölümünde bulacaksınız. Bizi böylesine etkileyen oyunun özellikle 2. oyunu olan Resident Evil 2(1998); tüm zamanların en iyi hayatta kalma-korku oyunların birisi olarak kabul edilir. İlk oyuna göre gelişen grafikler, sesler, hikayenin güzelliği, korkunun kendisi, hemen her şey o kadar güzeldi ki o zamanlar, ağzımız açık oynar ve doyamazdık.

Resident Evil 2’nin ne demek olduğunu aşağıda izleyebilirsiniz…

Resident Evil 2, 1998 yılında oyuncuların beğenisine sunulduğunda henüz en büyük rakibi piyasada değildi ve bunun avantajını doyasıya yaşadı. Raccon şehrindeki zombi istilasından kurtulmaya çalıştığımız oyun, ilk oyunun üzerine hem teknik hem de hikaye anlamında çok şey eklemiş ve büyük bir başarıya imza atmıştı. 3 boyutlu ortam ve karakterler dönemine göre muhteşem grafik ve seslere sahipti. Playstation’ın büyük başarılar elde edişine gururla eşlik eden Resident Evil 2 konsol sattıran oyun ünvanını sonuna kadar hakediyordu.

İlginç bir nokta da; Resident Evil 1’den hemen sonra Capcom tarafından geliştirilmeye başlanan Resident Evil 1.5 isimli sürüm çok beğenilmemiş ve proje iptal edilerek yapıma yeniden başlanmıştır. Böylece oyun yeniden yapılarak bugün bildiğimiz Resident Evil 2 piyasaya sunulmuştur. Ama oyunun 1.5 sürüm denilen sürümü’nün kodlarını bulan programcı oyun fanları bunu geliştirerek herkesin bilmediği Resident Evil 1.5’u oynayabilmişlerdi.

Büyük kitlelerce tam olarak oynanabilir hale gelemeyen Resident Evil 1.5’a ait oynanış videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.

90’lı yılların sonuna geldiğimizde Residen Evil 3: Nemesis(1999) çıkmış ve korkularımızın henüz bitmediğini anlamıştık! Bir biyolojik silah olan Nemesis denilen G-virüs mağduru(!) iri yarı zombi, unutulmaz korku oyunu karakterlerinin en ünlülerinden biri oldu.

RE_3_PS_NTSC

Nemesis ortaya çıktığında adeta kaçacak delik arar ve kontrolcunün canına okurduk ki, Nemesis bizim canımıza okumasın! Kedi fare oyunu oynadığımız Nemesis o günlerde hatırı sayılır uyku kaçma sebeplerinden birisiydi. Yine dönemine göre çok başarılı grafik ve seslere sahip olan oyunda korkularımızla kaçıncı defa yüzleştiğimizi unutmuştuk!

Nemesis gibi bir tatlı belaya sahip Resident Evil 3’ün oynanış videosunu aşağıda izleyebilirsiniz!

Resident Evil 4(2005) ile beraber yön değiştirmeye başlayan seri, bugün ana seride 6. oyununa ulaşsa da ilk 3 oyun hiç bir zaman unutulmayacak ve korku oyunlarının en güzel serilerinden birisi olarak kalacak. Kökeninde TPS(Third Person Shooter- Üçüncü Şahıs Bakış Açısı) hayatta kalma- korku oyunu olan Resident Evil’ın sonraki oyunlarının bazılarında FPS bakış açısı da denenmiş hem hikaye hem de oynanış olarak çok başarılı bulunmamıştır. Son dönemlerini çok iç açıcı geçirmeyen Resident Evil hakkında yazılacak, söylenecek o kadar çok şey varken bu kadar şey yazabilmek acı verici olsa da genel olarak korku sever oyuncular için Resident Evil’ın ne demek olduğunu umarım anlatabilmişimdir…

Resident Evil dışında bu dönemde; WARP’ın korku macera oyunu D(1995), Riverhillsoft’un Overblood,’u(1996), The Note(1997), Hellnight(1998), Parasite Eve 1 ve Parasite Eve 2(1998-1999), Galerians(1999), Blue Stinger (1999), Fatal Frame(2001), The Thing(2002), Siren(2003) ve Haunting Ground (2005) en beğenilen ve bilinen hayatta kalma- korku oyunları oldu. Hepsi kendi alanında başarılı ve sevilen korku oyunları olarak bu döneme yakışan oyunlardı.

Sayfalar: 1 2 3

3 Comments

  • ugur dedi ki:

    Çok güzel bir yazı olmuş, resident evil 2 gerçekten benim playstation 1 alma nedenimdi. Yazıyı okudukca eski yıllara döndüm, harika bir yazı dizisi olmuş elinize sağlık. 🙂

  • sezer dedi ki:

    Mudur gerçekten guzel yazmışsın.Neden hala bu oyunları salakça hale getırdıler anlamıyorum.Eline sağlık
    Fazla bişey yazmıycam çunku moralım bozuluyor.

    Bu oyunları şimdiki halınde gormek canımı sıkıyor

  • Hakan dedi ki:

    Mükemmel bir makale dizisi, bir yazı ancak beni bu kadar eskilere götürebilir emeğinize sağlık.