E-Spor arenası günden güne büyümeye devam ediyor. Birbirinden büyük bir çok firma bu alana doğru yatırımlarını arttırmaya başladı. Spor kulüpleri, televizyon kanalları, gazeteler, ünlü markalar adete bu pastadan pay alabilmek adına birbirleriyle yarışıyor.

ESPN, Yahoo’dan sonra Kanada’nın en ünlü spor kanalı olan TSN de eSpora özel bir bölüm açtığını duyurdu. ESPN’nin hisselerinin %20’sine sahip olduğu TSN için Kanada’nın ESPN’i olarak lanse ediliyor. Dünyanın yeni fenomenleri arasına girdiği su götürmez bir gerçek olan eSpor sektörü için Kanada’nın lider spor kanalı olarak eSpora etkinlikler, haberler, takımlar ve istatistiklerle ilk girişini yaptığını duyurdu.

TSN’in yaptığı duyuruda, eSporun tarihsel gelişiminden bahsediliyor. 2016’da yüz milyon dolardan fazla yatırım yapılan bu sektörün, 2019’da bir milyar dolara ulaşması bekleniyor. Rekabetçi arenada, birbirinden çekişmeli karşılaşmaların yer alması, League of Legends’tan Dota 2’ye, Call of Duty’den Counter Strike’a kadar birden çok branşın bulunması ve izleyicilerin göstermiş olduğu ilgi sebebiyle eSpor’un daha çok gelişeceği anlatılıyor.

Dünyanın bir çok yerinde spor kanallarının bu sektöre adım atmasından sonra, acaba ülkemizden de bu konuda bir yatırım gelir mi, sorusu akıllara geliyor.

Kanada'nın lider spor kanallarından TSN, eSpor sektörüne giriş yapıyor.

Kanada’nın lider spor kanallarından TSN, eSpor sektörüne giriş yapıyor.