GameStop CEO’su Paul Raines, kutulu oyunların dijital dağıtım karşısında ezilmeyeceğini düşünüyor.
Dünyanın en büyük oyun perakendecilerinden GameStop’un işleri dijital dağıtım geliştikçe darbe alıyor ve pek çok analistin ortak düşüncesi önümüzdeki 10-20 yıl içinde tıpkı film ve müzik sektöründe olduğu gibi piyasanın dijital dağıtım hakimiyetinde olacağı yönünde. Ancak GameStop’un CEO’su Paul Raines aynı fikirde değil. Fortune dergisine konuşan Raines, “Kutulu oyunlar sonsuza dek burada olacaklar,” dedi. “Piyasalar fiziksel müzik satışlarının %50, film satışlarınınsa %60 düştüğünü gördü ama en olumsuz senaryoya göre bile fiziksel oyun satışları uzun bir süre devam edecek,” diye konuşan Raines’in yorumları yakın gelecek için isabetli bulunsa bile uzun vadede bakıldığında alay konusu oldu. Bunun en önemli sebebi ise Blockbuster örneği.
ABD’nin en büyük kutulu dizi/film kiralama ve satın alma şirketi olan Blockbuster dijital dağıtımın tırmandığı dönemlerde pek çok ortaklığı reddetmiş ve sonunda kutulu filmlere olan talep bir mega zinciri karşılayamayacak kadar düşünce iflas etmişti. Raines’in yorumları muhtemelen yatırımcıları sakinleştirmek için yapılan yorumlar ancak internet hızları ve kotaları yükseldikçe kutulu oyunların satışları da azalıyor. Yıllar sonra baktığımızda koleksiyon sürümleri haricinde kutulu oyun satışlarının da ciddi bir düşüş yaşaması ve tıpkı film sektöründe olduğu gibi GameStop benzeri sadece bu ürünlere odaklı mega zincirleri daha fazla taşıyamaması bekleniyor. Burada GameStop’un önlem alarak belki de GoG gibi kendi Steam alternatifini açması beklenebilir. Aksi takdirde onların da sonunun Blockbuster gibi olması muhtemel görünüyor.