Çin Halk Cumhuriyetin’de internet üzerindeki politikalar etkililiği sürdürüyor. Ülke pazarının gelişmesi için yabancı firmaların alanlarını kısıtlayan Çin devleti 2009 yılında başlattığı bu politikayla, Google, Facebook , YouTube ve Twitter gibi sosyal medya devlerine ülkelerinden giriş yapılmasını yasaklamıştı. Böylece pazarın sadece kendisine kalmasını ve Amerikan sermayesinin ülkeye girmesine engel olmaya çalışmıştı. Ancak nüfusun bu kadar kalabalık olduğu bir ülkedeki denetim tabi ki çok sağlam yapılamamakta, yaklaşık 500 milyon kişinin kaçak yollarla bu sitelere girdiği de iddia edilmekte. Çin’de Google’ın yerine Baidu, Twitter yerine Weibo, YouTube yerine Youku kullanılıyor. Şimdi ki yasakta Oculus Rift’te geldi. Güçlendirilmiş sanal gerçeklik cihazına olan talebin beklenenden fazla bir yoğunluğa sahip olmasından dolayı hükümet, cihazı ülke genelinde yasakladı. Bakalım Çin hükümeti bu yasaklamaları ne kadar sürdürebilecek?