Borderlands 3 için en büyük beklentim hem özüne sadık kalması hem de artık yenilenmesiydi. İlk bakışta kendiyle çelişen bir beklenti gibi dursa da işin aslını söylemek gerekirse gördüğümüz gameplay videoları kadarıyla Borderlands 3 bunu başaracak gibi.
Borderlands 3’ün duyurusu sunum esnasında yaşanan teknik sıkıntılardan ötürü biraz kim vurduya gitmişti. Seriyi o kadar sevmeme rağmen bütün heyecanım, biraz da gördüklerimizin önceki Borderlandslerden farklı olmamasının etkisiyle, kaybolmuştu.
Ancak 1 mayısta yayınlanan gameplay videolarıyla beraber gördük ki Borderlands 3 küçük ama çok anlamlı değişikliklerle geliyor. Bu sayede de hem sevdiğimiz haliyle kalsın, hem de kendini yenilesin gibi güç bir isteği de olumlu yanıtlıyor.
Pekâla… Küçük değişiklikler, küçük değişiklikler neymiş bu küçük değişiklikler?
Her şeyden evvel oyuna eklenen Apex Legends’takine benzer kayma hareketi ile belirli yüksekliklere tutunup tırmanma yeteneği Borderlands 3’te ilk kez karşımıza çıkıyor. Bu özellikler tabiki devrimsel bir gelişme değil, ama Borderlands 3 için büyük bir değişiklik. Şöyle düşünün, bugün bir fps oyun nişan alarak ateş etme özelliğine sahip olmasa ne düşünürdünüz? Borderlands 3’e kadar hareket konusunda bu denli bir eksiklik vardı. Kayabiliyor olmamız çatışma anındaki manevra kabiliyetimizi arttıracak, tırmanma özelliği de bir şeylerin üzerine çıkmaya çalışırken sinir hastası olma ihtimalimizi azaltıcak. 2019’da bu özelliklere sevineceğim benim de aklıma gelmezdi, ama neyse teşekkürler Borderlands 3.
Bununla beraber Borderlands serisinin ilk oyunundan beri mottosu “bazilyonlarca farklı silah” olmuştu. Önceki oyunlarda gerçekten bir noktaya kadar bu başarılmış olsa da Borderlands 3’te kat ve kat farklı silah kombinasyonu göreceğiz. Bunu da iki yöntem ile başarmış görünüyorlar.
Bu yöntemlerden ilki silahlara alternatif atış modlarının eklenemsi. Bir moduyla düşmanlara sıradan hasar veren bir tabanca, diğer moduyla bomba atara dönüşebiliyor. Ya da bir moduyla asit hasarı verirken diğeriyle düşmanı yakan silahlar bulunuyor. Bu basit ama etkili yenilik hem silah çeşitliliğini hem de çatışma esnasında oyuncunun düşmana göre silah seçme kabiliyetini artırıyor.
Diğer yöntem ise silahın üreticisine göre sahip olduğu özellikler. Daha önce de vardı bu özellikler mesela tediore silahları doldurduğunuzda karakteriniz silahı patlayıcı olarak fırlatırdı ya da torque silahların mermileri patlayıcı özelliğe sahip olurdu. Bu gibi özellikler Borderlands 3’te daha da çeşitlenip çığırından çıkıyor. Hedefine kendi giden kurşunlar, ayaklanıp düşmanı kovalayan silahlar karşılaşacağımız yeni tür silahlardan sadece bazıları.
Küçük ama çok etkili olan özelliklerden bazıları ise siperlerin parçalanması, kullanıcı arayüzlerinin yenilenmesi ve bu sayede özellikle yeniden mermi alırken menülerle boğuşmamamız ve co-op oynadığımız zaman tercih edersek bütün lootun ayrı ayrı düşmesi ile beraber seviye eşitleme sisteminin oyuna getirilmesi. Bu gibi düzeltme ve geliştirmeler aslına bakarsak Borderlands Pre Sequel’de de yapılabilirdi. Yapılmamış olması hem Pre-Sequel’in pek de olumlu karşılanmamasına sebep olduğu gibi Borderlands 3’e de şüpheli yaklaşmamıza sebep olmuştu. Bu kadarcık değişiklik bile Borderlands 3’e heyecan verici bir hava katmaya yetiyor diye düşünüyorum.
PEKİ DAHA KRİTİK NE YENİLİKLER VAR?
Şimdi küçük değişikliklerden bahsettik ama biraz da Borderlands 3 için kritik olan yeniliklerden bahsetmek gerek.
Bunlardan ilki artık Sanctuary 3 isimli uzay mekiğimizle başka gezegenlere gidebiliyor olmamız. Bu gemi sayesinde uzayda seyahat edip, farklı gezegenleri ziyaret edip daha çok vault açıp daha çok içerikle karşı karşıya olacağımız iddia ediliyor. Borderlands 3’ün bu zamana kadarki en büyük çerçevedeki Borderlands 3 oyunu olduğu söyleniyor ve içerik açısından da aynı oranda zengin olacağı belirtiliyor. Oyun çıkmadan elbet bunun tam olarak ne anlama geldiğini bilemeyeceğiz, ancak umuyorum ki Borderlands 3 çok fazla içerik ile çok uzun oynama süresine sahip olmaya çalışırken sunulan içeriğin bayağı ve tekrar eden bir yapıda olması hatasına düşmez.
Son olarak Borderlands 3 ile alakalı en büyük soru işareti, oyunun kötü karakterinin kim olacağıydı. Borderlands 2’de Handsome Jack ile yakalanan başarı kolay kolay tekrarlanamayacak türdendi. Borderlands 3’ün baş kötüleri Kalipso ikizleri. Randy Pitchford, bu karakterleri tasarlarlarken herkesin gıcık olduğu ve her yaptıkları olay olan streamerlara benzer bir hava yaratmaya çalıştıklarını söyledi ki bana kalırsa bu şahane bir fikir. Yine de Handsome Jack’in tahtını sallayabileceklerini düşünmesem de bu durum Kalipso ikizlerinden değil Handsome Jack’ten ötürü.
Borderlands 3’ten edindiğimiz yeni bilgileri böylece özetlemeye çalıştım. Duyurulduğu günden çok daha heyecanla oyunu beklemeye başladığımı söylersem sanıyorum abartmış olmam. Elinizde kaliteli bir evrene ve oynanışa sahip bir oyun olunca ufak tefek geliştirmeler ile beklediğinizden daha büyük etki yaratabiliyorsunuz, Borderlands 3 şimdiye kadar gördüklerimizle bunu kanıtlar nitelikte. Tabi son yargıya ancak oyun çıktığında varabileceğiz.
Şimdilik benden bu kadar, bir başka videoda görüşmek üzere kendinize iyi bakın, hoşçakalın.