İlk anlatılanlara göre From Software’in yeni zindan macerası oldukça uzun sürüyor.
Edge dergisinin yeni sayısının kapağında Bloodborne olacak ve 40 saat süreceğini söyledikleri oyunla ilgili detayların yanısıra yönetmen Hidetaka Miyazaki ile de bir röportaj bulunacak. NeoGAF forum kullanıcılarından tcrunch görünüşe göre dergi içeriğine erkenden sahip olmuş ve önemli noktaları listelemiş.
İlk olarak oyun 40 saatte bile bitmiyor, en azından Edge editörleri bitirememiş. Çok başarılı oyuncular tabii ki daha kısa sürede bitirebileceklerdir ama önceki From Software oyunları da düşünülünce ortalama olarak 40 saatte bitmemesi oyunun içeriği hakkında çok şey ifade ediyor. Üstelik bu 40 saatlik sürede multiplayer’a ya da rastgele oluşturulan Chalice zindanlarına hiç girmemişler.
Söylenenlere göre önceki oyunlara göre kolay olacağını düşünenler pek de haklı çıkmayacak. Oyunda ilk bulduğumuz kalkanın üzerinde “kalkanlar iyidir, ancak pasifliği desteklemedikleri sürece” yazıyormuş. Çünkü düşmanlar ölümcül büyüler de kullanabiliyorlar. Ayrıca bu sefer eşyalara verilen önem daha azmış. Düşmanlar silah veya zırh değil, geliştirme malzemesi düşürüyormuş ve Bloodgem de kullanarak elinizdeki silahları ve zırhları geliştiriyormuşsunuz. 40 saatlik oynanış sırasında sadece birkaç tane silah ve zırh bulmuşlar.
Level tasarımı Dark Souls’dan ziyade Demon’s Souls’a benziyormuş. Daha az yeniden doğma noktası ve bölümler arası daha fazla kısayol ve geçiş varmış. Keşif yaparken ışık önemli bir rol oynayacakmış ancak meşalelerimizin tükenmesi ihtimaline karşılık satıcılardan fener de alabilecekmişiz. Ayrıca Edge çalışanlarının “henüz söyleyemeyiz” dedikleri yepyeni bir oynanış mekaniği de bulunuyormuş. Bizler de bu özellikleri oyun 25 Mart’ta PS4’e çıkınca göreceğiz.