Türkiye’nin önemli eğitim kurumlarından biri olan Bahçeşehir Üniversitesi, 9 Mart tarihinde gerçekleştirdiği basın lansmanı ile birlikte eSpor bursu vereceğini duyurdu. Riot Games ile ortalaşa bir çalışma yürüteceğini bildiren Bahçeşehir Üniversitesi gelecek yıldan itibaren öğrencilerine eSpor bursu sağlayacağını açıkladı.
Kaan Kural’ın sunucu olarak yer aldığı lansmanda sektör ile ilgili önemli bilgiler paylaşıldı. Türkiye’de düzenlenen profesyonel ligi ortalama 50-60 bin kişi izlemekte. PlayOfflar’da bu rakam 150 binlere çıkıyor. Kuzey Amerika’daki verilere bakıldığında sezonun ortalaması 400-500 bin izleyiciye ulaşmakta. PlayOfflar’da rakamlar bir milyon gibi devasa bir rakama ulaşıyor.
Espor sektöründe yer alan oyuncuların popülerlik durumu da üst seviyede. Kore’de yer alan Faker, ülkededeki en popüler üçüncü kişi. İlk iki deki isimler birer pop yıldızı. Danimarka’da ise Kuzey Amerika LCS’te yer alan TSM’de forma giyen Søren “Bjergsen” Bjerg, Danimarkalı sporcular arasından en popüler üçüncü isim. Diğer ikili birer futbol yıldızı.
Daha sonra sahneye Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanı Enver Yücel çıktı. Yücel yaptığı açıklamada bu sefer ülke olarak artık geri kalmayacaklarını belirtti. 20’yi aşkın spor dalında burs veren BAU’nun, eSporun geldiği ve geleceği konumu dikkatle takip ettiğini dile getirdi.
Gelecek sezondan beri eğitim olarak yayıncı, yönetici, koç, oyuncu, analist ve bu sektörde yer alabilecek her türlü mevki ve pozisyon ihtiyacına kaynak oluşturmak için derslerin başlayacağını belirten Yücel, üniversitenin ilerleyen süreçte bir Dünya Şampiyonluğunu ülkemize kazandırmayı hedeflediğini açıkladı.
Yücel’den sonra söz alan eski ülke müdürü şimdiki Riot Games Gelişmekte Olan Ülkelerden Sorumlu Direktörü Hasan Çolakoğlu, Espor’un bir spor mu yoksa oyun mu olduğu konusunda yaptığı açıklamada şu konulara değinerek eSporun oyuncualara kazandıklarını açıkladı; Oyuncularda el ve göz koordinasyonunun gelişmesi. Takımdaşlık olgusunun gelişmesi. Stratejik düşünebilme, anlık karar alabilme ve bu kararlardan ders çıkarabilme yetisi oluşması.
Çolakoğlu devamında yılda 14 bin takımlık bir ekosistemin yer aldığı eSporun Türkiye’deki potansiyelinin ve ilerleyişinin şuan Almanya ile başa baş olduğuna değindi. Özellikle de Almanya’nın oyun pazarında Türkiye’nin on katı kadar daha geniş bir paya sahip olmasına rağmen.
Basın Toplantısının Soru ve Cevap kısmında Bahçeşehir Üniversitesi Genel Sekreteri Ziya Alpay, EMC Yönetici Ortağı Serhat Bekdemir ve Riot Games Türkiye Ülke Müdürü Bora Koçyiğit yer aldı. Sorular sorular ve verilen cevaplar şu şekilde;
Riot Games ile iş birliği süreci nasıl işledi?
BAU olarak bu işin eğitim tarafına talibiz. Yaptığımız incelemelerde ülkemizde düzenlenen turnuvalarda çalışan bir kitle bulunmakta. Bu alanda çalışan hemen hemen herkese eğitim vererek bu alana kaynak yaratmak istiyoruz. Riot Games, Türkiye’deki bu sektördeki en büyük firma. Bu sektördeki tecrübeleri ile birlikte ilerleyip kendi takımlarımızı oluşturup, bu sektörün Türkiye’dek öncüsü olacağız.
BAU’nun hedefi nedir?
BAU her zaman en iyisini hedefler. Üniversitenin mottosu haline gelen bir söz var. Ağaca çıkmak istiyorsak, bulutları hedeflemek gerek. Bundan dolayı BAU, hedefleri yüksek tutuyor.
Esporun neden desteklenmesi gerekiyor?
Bu sektörde oyuncular dışında bir çok alanda insan çalışmakta. Ülkemizde yer alan takımların bir çoğunda koç olarak, analist olarak yabancı kişiler çalışıyor. Bu alanda Türk olarak çalışabilecek insan eksikliği var.
BAU, yetenekli ve nitelikli insan kaynağı yaratması açısından bu bursun verilmesi gerektiği inancı taşıyor. Bunun yanı sıra ailelerin çocuklarının steril bir ortamda, oyun oynayarak başarılı olacabileceklerinin görülmesini sağlamak açısından böyle bir destek gerekiyor.
BAU’da bu zamana kadar ne tür çalışmalar yapıldı?
3 Ay içerisinde elektronik sporlarla ilgili okul içinde bir kulüp kuruldu ve profesyonel bir seviyeye getirildi. Bu sene içerisinde 16 Takımlı turnuva düzenlendi. Bu turnuvadan iki takım şuan devam etmekte olan Üniversite Ligi’nde mücadele ediyor. Hedef şampiyonluk. Şuanda kulüpte faal olarak 350 öğrenci yer almakta.
Espor’un bu zamana kadar ki gelişimi nasıl?
Çin’de şuan ilkokullara kadar inmiş durumda. Hem oyuncu odaklı hem de yönetici odaklığı eğitim var. 2015 yılı itibariyle oyun sektörü Hollywood ve Müzik sektörünü geçmiş durumda. Toplam dünyadaki geliri 100 milyar dolara ulaşmış durumda.
Espor’un 2016 yılı itibariyle 1 milyar doları geride bıraktığı belirtiliyor. Dünya Şampiyonası Finalleri, NFL ve NBA’den faha fazla izlenmekte. Türkiye’deki oyun sektörü 500 milyon dolar düzeyinde olduğu tahmin ediliyor ve tüm platformlar ele alındığında 22 milyon oyuncu bulunuyor.
BAU, eSpor bursu ne içeriyor?
Türkiye’nin ilk espor bursunu sağlayacak olan BAU, Şampiyonluk Liginde ve Yükselme Ligi’nde yer alan başarılı oyuncular maddi değeri 40 bin TL’yi bulan yüzde yüze varan oranlarda eğitim bursu kazanabilecek.
Ayrıca espor sektöründe yer alan Twitch yayıncıları, turnuva hakem ve organizatörleri, sosyal medya uzmanları ile içerik yöneticilerinden gelen başvurularından Apply Bau üzerinden hayata geçirilecek burslar verilebilecek.
Sertifika programlarıyla BAU, Shoutcaster ve spikerlik, diksiyon eğitimi, turnuva hakemliği ve yönetimi, koçluk-menajerlik eğitimeleri de gelecek yıldan itibaren hayata geçirilecek. Bunlara online sertifikalar da eklenerek yeni yıl eğitim sezonuna hızla hazırlanıyor.