Respawn Entertainment tarafından geliştirilip EA tarafından dağıtılan Apex Legends oynayan ve yayın takip eden oyuncu sayısı açısından fırtınalar estirmeye devam ediyor. Newzoo’nun Şubat ayındaki araştırmasına göre oyun  şuan Twitch’te 63.7 milyonluk anlık izleyici sayısıyla 1. sırada. Tarihler 4 Şubatı gösterdiğinde birden bire ortaya çıkan oyun sanılanın aksine harika bir strateji izleyerek 1 hafta gibi kısa bir sürede oyun camiasına adını altın harflerle yazdırdı.

Apex Legends son yıllarda piyasaya çıkış olarak en değişik stratejiyi izleyen oyunlardan birisi. Oynanış olarak ilham aldığı oyunlar neredeyse son 5 seneye damgasını vurmuş Overwatch, PUBG, Fortnite gibi büyük markalar. Respawn CEO’su Vince Zampella’nın açıkladığı verilere göre oyun ilk haftasında 25 milyonu aşkın oyuncu tarafından oynandı. Newzoonun kendi websiteleri olan ”Game Streaming Tracker” ve ”PC Game Tracker” dan elde ettiği veriler bu açıklamayı doğrular nitelikte. 

GELİŞTİRİLME ÖNCESİ AŞAMAYI ATLAMAK VE BÜYÜK YAYINCILARIN KİTLELERİNE HİTAP ETMEK

Son yıllarda oyun yayıncılığı çoğu oyunun başarısının ana elementlerinden bir tanesi. Eğer belirli bir kitleye hitap eden yayıncılar bir oyunu istikrarlı bir şekilde oynarsa bu o oyunun başarılı olduğunu gösterir.  Bu durumun farkına varan EA ve Respawn Entertainment oyun yayıncılarının Battle Royale takıntısını kendi lehine kullanmak için Shroud ile oyunun geliştirilme süresince fikir alışverişi yaptı. Hatta bu olay oyun medyasının Apex’ten haberi bile olmadığı bir zaman diliminde gerçekleşti. Hatta EA ve Respawn ikilisi oyunun sürpriz çıkısından önce yayıncı özel bir etkinlik gerçekleştirip oyunu ilk oyunculara tanıttı.

HALİ HAZIRDA PİYASADA BULUNAN OYUNLARIN EKSİKLERİNE ÇALIŞIP BUNLARDAN DERS ÇIKARTMAK

Yayıncıları kendi safına çekip piyasa ilk adımı atmasının dışında doğru yaptığı bir hamle ise rakip firmaların geliştirdiği Battle Royale oyunların eksiklerini tespit edip geliştirmesi. Örnek olarak iletişim Battle Royale oyunlarında başarılı olmanın en altın kurallarından bir tanesi fakat her oyuncu kaliteli bir headset kullanabilecek bir maddi duruma sahip olmayabilir. Oyun da bu durumun farkına varıp oyuna çok sade ve oldukça işlevsel bir ”ping” sistemi getirmiş.

Doğru yapılan işlerden bir tanesi de arkadaşlarınızdan biri veya siz öldükten sonra dostlarınızın maçı bitene kadar onları beklemek zorunda olmanın can sıkıcı olabileceğini kavrayıp oyuna oyuncuların birbirini canlandırabilmesi için ”Respawn Zone”lar eklemesi.

Ayrıca yazıda belirttiğimiz üzere bu sürpriz çıkışın en önemli sebeplerinden birisi de ”lootbox ve F2P” oyunlara karşı yapılan negatif yorumlardan kaçınmak. EA bu negatif yorumlardan Star Wars Battlefront 2 zamanı çok çektiği için aynı durumla tekrar karşılaşmak istemediği aşikar.

Buna ek olarak oyunun geliştiricilerinden Draw McCoy yakın zamanda yaptığı bir röportajında ; ”Biz oynaması ücretsiz ve içinde lootboxlar bulunan bir oyun geliştiriyorduk. Fakat EA bizi satın aldı ve geliştirdiğimiz oyun Titanfall 3 değildi. Pazarlama planları gayet mantıklıydı onları dinlememek için bir sebebimiz yoktu. Biz de oyunu çıkarıp oyuncuların beğenisine sunduk.” diyerek oyunun geliştirilme ve pazarlanma aşamasından bir kesit paylaştı.

Newzoo’nun ”PC Game Tracker” isimli kendi sitesinden ulaştığı veriler bütün bu pazarlama stratejisi veya yayıncı destekli geliştirilme aşaması bir yana oyunun akıcı oynanışı ve ücretsiz oluşunun dünyanın dört bir yanında bulunan PC oyuncularının ortalama %15’inden fazlasının 6-10 Şubat arası oyunu aktif olarak oynamasında büyük bir rol oynadığını gösteriyor. Ayrıca Amerika’da yaşayan PC oyuncularının %22’si bu dönemde Fortnite, %14’ü CS:GO ve %10’u Overwatch oynamış. Bu demek ki oyuncular oyunu oynadıkları esnada ilham alınan diğer markalara aynı oranda ilgi gösterip oynamaya devam etmiş.

APEX LEGENDS’I GELECEKTE NELER BEKLİYOR?

Bu ay yayınlanmış olmasına rağmen oyunun espor sahnesinde varlık göstermesi kaçınılmazdı ve öyle de oldu. Respawn, Twitch ile işbirliği yaparak ”Twitch Rivals Apex Legends Challenge”ı duyurdu. Bu DrDisrespectSummit1GCocoTaco, Shroud, ve Ninja dahil 48 yayıncının katıldığı $200,000′lık  ödül havuzu olan bir turnuva. Turnuvanın iki ayrı ayağı oldu. Biri 12 Şubat tarihinde gerçekleşti. Diğer ayağı da bir hafta sonra 19 Şubat’ta gerçekleşti.

Bu Twitch üzerinde oyunun varlığı ve izlenebilirliğini sürekli tutmak için harika bir stratejiydi. Örnek vermek gerekirse Realm Royale markası da ilk zamanlarında Twitch üzerinde dikkat çekici bir oranda izlenip bu başarıyı devam ettiremedi ve gün geçtikçe gözle görülür bir biçimde izlenme sayısı kaybetti.

Konumuza dönecek olursak sonuçlar gösteriyor ki;  Turnuvanın ilk ayağı yaklaşık olarak saatte 3.7 milyon kişi tarafından etkileşim aldı. Bu etkileşimin %24’ü Shroud, %16’sı Ninja, %13’ü DrDisrespect, ve %12’si Twitch’in resmi Rivals kanalından geldi. Bütün bu rakamların ortaya koyduğu tek şey Apex Legends’ın espor arenasındaki geleceğinin oldukça parlak olduğu.