Activision, twitter üzerinden yaptığı ilginç reklam kampanyasıyla tepki çekti.
Dün akşam saatlerinde Call of Duty’nin resmi twitter hesabı değişim geçirdi. “@callofduty” kısmını saymazsak hem hesap adı hem de fotoğrafların değişimiyle ilk bakışta oyunla ilgisi anlaşılmaz bir hal aldı. “Current Events Aggregate” isimli bir haber ajansına dönüşen hesapta kullanılan görseller de özenle tasarlanıp bu hesabın gerçekliğini destekler nitelikteydi. Bu değişimin ardından önce birkaç moda haberi gibi alakasız haber paylaşarak haber sitesi görünümünü destekleyen Activision, daha sonra “flaş haber” tweetlerine başladı ve Singapur’da gerçekleşen bir terörist saldırısını bildirdi. 2 saat boyunca arka arkaya attığı tweet’lerle Singapur’daki hayali terörist saldırısını anlattıktan sonra bir süre duran hesap daha sonra eski haline döndü ve “Bu Black Ops 3’ün kurgusal geleceğine kısa bir bakıştı” tweet’ini attı.
Buraya kadar olay çok da ciddi durmuyor ama esas sorun Activision’ın bilerek ve isteyerek gerçek haber ajansı görünümü vermeye çalışmasında yatıyor. Kendi twitter hesabında Call of Duty hesabını takip edenler “bir dakika ya ben böyle bir haber ajansını takip etmiyorum ki” deyip sonrasında @callofduty yazısını görüp olayı kavrayabilir ama bunun bir de retweet kısmı var. Kaçımız haber akışımıza RT ile düşen bir haber görünce hesap url’sine bakıp “acaba gerçek mi yoksa oyun mu?” gibi paranoyalara kapılıyoruz ki? Haber akışına tesadüfen böyle bir tweet düşen ve oyunlarla alakası olmayan biri için gerçek bir terör haberinden farksız duruyor. Tam da bu yüzden yapılan şey insanların korkuları üzerinden prim yapmak olarak nitelendi ve Activision’a tepki yağdı. Pek çok oyun sitesinde haber yapılan bu durumun ABD ana akım medyasına yansıması durumunda yaşanacak PR faciasını hayal bile edemiyorum. Öte yandan Activision’dan konuyla ilgili açıklama da gelmedi. Reklamın iyisi kötüsü olmaz lafını abartmak bu olsa gerek. Aşağıda Call of Duty twitter hesabının değişmiş halini görebilirsiniz.