Activision Blizzard, Candy Crush’la meşhur olan King Digital Entertainment’ı 5,9 milyar dolara satın aldı!
Evet, yanlış okumadınız. 5,9 milyar dolar. Yani Mojang satışının 2 katından fazla. Hatta Disney’in Star Wars markasını satın almak için ödediği paranın neredeyse 1,5 katı. Candy Crush markası Star Wars’dan daha mı büyük? Bunu herhalde zaman gösterecek.
Free to play puzzle oyunuyla Türkiye’de bile 7’den 70’e gönülleri fetheden, oyun içi alışverişi anneannelerimize bile öğreten Candy Crush, King Digital’ın sahiplerini zengin etti. Dudak uçuklatan parayı ödeyen Activision Blizzard ise halinden memnun duruyor. “Dünyanın en büyük eğlence ağlarından biri”ni satın alarak “196 ülkeden yarım milyar aktif kullanıcı”ya ulaştıklarını belirten Activision Blizzard yetkilileri ödedikleri bu parayı çıkarabileceklerine inanıyor. Daha önce de EA, PopCap’i 750 milyon dolara satın almıştı ve şu anda EA’in mobil kısmı para basıyor. Dolayısıyla fiyatın böyle yükselmesi pek de şaşırtıcı değil. Bakalım Activision Blizzard bu parayı çıkarabilecek mi?