Yazılımlar ile alakalı açıklanan raporlara baktığımızda ABD’de dijital oyun pazarının bir önceki yıla göre %11 büyüdüğünü görüyoruz.
2013 yılında ABD dijital oyun pazarı tam 11.6 Milyar Dolar para kazandı. Bu rakam 2012 yılında 10.5 Milyar Dolar’dı. Sadece Aralık ayında gerçekleşen satış rakamına baktığımızda ise geçen yılın aynı ayına göre % 36’lık bir artış görülüyor.2013 Aralık ayında 1.2 Milyar $ satış gerçekleşirken,2012 yılı Aralık ayına baktığımızda ise bu rakam 862 Milyon $ olarak karşımıza çıkıyor.
Sektörün niye free to play’e kaydığını ise rakamlar açıklar nitelikte.Amerikalı oyunseverler 2013 yılında bir önceki seneye göre %45 daha fazla para harcadılar. Sektör geçen yıl içinde tam 2.8 Milyar$ para kazandı.Pay to Play yani abonelik modeli ile çalışan MMO oyunlarına baktığımızda ise %19‘luk bir düşüş gerçekleşmiş. Sektör 2013 yılında 1.1 Milyar $ gelir elde etmiş.
Mobil tarafa baktığımızda ise 3 Milyon $‘lık bir satış söz konusu.Bu rakam bir önceki yıla göre %28 artmış durumda. Bir dönem oyunculuğun geleceği olarak lanse edilen sosyal oyunculuk son dönemdeki keskin düşüşünü yine sürdürüyor. Buna rağmen sosyal oyunculuk 1.8 Milyar $ gelir elde etti. Ancak bu rakam 2012 yılına göre %21 daha düşük.
Oyuncuların korkulu rüyası DLC’ler ise yükselişte. Hem PC hem de konsol oyuncularının dahil edildiği istatistikte Amerikalı oyunseverler DLC’lere 2.8 Milyar $ para harcadı. Bu rakam 2012 yılına göre %13 daha fazla.