PAYDAY oyunlarıyla tanınan İsveçli oyun geliştiricisi 10 Chambers Collective, 4 kişilik co-op korku FPS oyunu GTFO ile geliyor. 2019 yılının baharında yayımlanması planlanan oyunla alakalı yeni bir video yayımlandı. Daha önce sosyal medya hesaplarından kısa videolarla oyunu paylaşan ekip, şimdi de kısa bir “GTFO kamera arkası” belgesel videosu yayımladı.
Geçtiğimiz sene E3 ve Gamescom‘da oynanabilen demosu ile pek çok kişiyi etkileyen, henüz oyun çıkmadan pek çok ödül alarak dikkatleri üstüne çeken GTFO’nun yapım sürecini masaya yatıran videoda, oyunun, üç yıllık süreç boyunca nasıl geliştiğini görüyoruz. Belgeselde yer alan röportajlarda, diyalog mekaniğine vurgu yapan yapımcılar, bu sebeple The Last of Us ve DOOM gibi oyunlardan tanıdığımız ünlü yazar Adam Gascoine‘i ekibe dahil ettiler.
GTFO’nun kreatif direktörlüğünü üstlenen Ulf Anderson, GTFO’yu şöyle anlatıyor:
“GTFO, çok zor bir oyun! Ama eğer; zorluklardan hoşlanıyorsanız, birlikte oynamaktan hoşlanıyorsanız, sorunları gruplar halinde çözmeyi seviyorsanız… Bu oyun tam size göre.”
Oyun dizaynını yapan Simon Viklund ise oyunun zorluk derecesini “Neredeyse her dakika cephaneniz bitecek! Neredeyse her dakika sağlığınız azalacak!” diyerek anlattı. Viklund, alışılagelmiş FPS oyunlarında olduğu gibi, etrafa mermi saçarak dolaşacağınız bir oyundan ziyade gizlilik ve strateji odaklı olduğunu belirtip şöyle devam etti:
“Hayatta kalmak için tüm araçlarınızı ve iç güdülerinizi kullanmak zorundasınız. Çıkacak çatışmayı daha gerçekleşmeden tespit edebilmeli, ona hazırlanmalı ve sonunda bütün aksiyonu kontrol etmelisiniz.”
Ayrıca belgeselde, oyunun hikayesini sadece tek bir oyunla sınırlı kalmayacağını, oyun çıktıktan sonra yayımlanacak ücretsiz ve sürekli güncellemelerle ilerleyeceğini de öğreniyoruz. Belgeselde, Alien, Blade Runner ve Prometheus gibi filmlerin ünlü yönetmeni Ridley Scott‘ın pek çok alışmasından ilham alınıp oluşturulan iki harita gösterilirken, daha sonra yayımlanacak güncellemelere daha fazla haritanın da geleceği belirtildi.
Kreatif direktör Ulf Anderson çevre tasarımlarını şöyle detaylandırıyor:
“Çevre tasarımlarının tarzı bir amaca göre belirlenip oyuncuların ilk başta gördükleri şeyleri normal ya da doğal karşılaması hedeflendi. Oyuncular oyun boyunca ilerledikçe bu ortam elbette değişecek ve sanırım başta biraz garipleşirken, sonra daha da garipleşmeye devam edecek.”
Ekibin yaptığı açıklamalarla GTFO‘nun sadece temel mekanikleri ile bile hardcore oyuncuya yönelik bir oyun olduğunu; oyun içerisindeki zorluklarla mücadele edebilmek için gerçekten işbirliği içinde oynamanız gerektiğini belirtiyor.”
2019 yılının baharında yayımlanması planlanan GTFO’nun geliştirme sayfası Steam üzerinden açılmış durumda.