FIFA 19 oynayan Multiplayer okurlarının da bildiği üzere oyunda özellikle gerçekçi olmayan vole, rövaşata vuruşlarının çok sayıda gole sebep olduğu büyük eleştiri konusu olmuştu. FIFA 19 için yayınlanan yeni güncellemede EA Sports bu soruna ve eleştiri alan diğer sorunlara çözüm üretmeye çalışmış gibi görünüyor. Yama notlarını alıntıda okuyabilirsiniz.
Merhaba FIFA Severler,
FIFA 19 sezonunda ilerlerken yayınlanma sonrası destek kapsamında yapılan değişiklikleri ve düzeltmeleri buradan paylaşmaya devam edeceğiz. Oyuncularımızın bildirdiği bazı sorunlar hakkında topluluğumuzun geri bildirimlerini aldık ve oyunun dengesini ve atmosferini bozmadan bu sorunları çözmek için çalışmalara başladık.
Bu makale, tüm PC oyuncuları için yayınlanan ve çok yakında Xbox One ve PlayStation 4’te de yayınlanacak olan bu oyun güncellemesindeki bazı önemli değişiklikler hakkında ayrıntılı bilgi veriyor.
Bu oyun güncellemesindeki değişikliklerin tam listesi için bu gönderiye göz atın.
OYUN MEKANİĞİ
Bu oyun güncellemesinde Oyun Mekaniği ile ilgili 4 alana odaklandık: Dinamik Taktikler, zıplayarak vole vuruşları, kaleciler ve kale vuruşları.
Dinamik Taktikler:
Bir maç sırasında Dinamik Taktikleri daha iyi kontrol edebilmeniz için maçlardaki Duraklatma Menüsü’nden Oyun Planlarını değiştirme özelliğini ekledik. Böylece maç sırasında taktiklerinizi daha iyi kontrol ederek rakiplerinizin taktiklerine karşı hamleler yapabileceksiniz.
Ayrıca, Dengeli Oyun Planında yaptığınız oyuncu değişiklikleri artık mümkün olan durumlarda diğer Oyun Planlarınıza da otomatik olarak uygulanacak. Örneğin, Dengeli Oyun Planındayken Stoperiniz kırmızı kart gördükten sonra Santrforunuzu Stoperinizin yerine alırsanız, bu değişiklik mümkün olduğunda diğer 4 Oyun Planına da uygulanacak. Dengeli Oyun Planınızın diğer Oyun Planlarınızdan çok daha farklı bir diziliş kullandığı durumlarda otomatik değiştirme mümkün olmayabilir. Ancak maç sırasında Oyun Planlarınızda düzenleme yapabilme özelliği sayesinde Duraklatma Menüsü’nden değişiklik yapabilirsiniz.
Zıplayarak Vole Vuruşları:
Topluluğumuzun röveşata ve makas vuruşları gibi zıplayarak yapılan vole vuruşları konusundaki geri bildirimlerini gördük. Bu vuruşların çok sık ve bazen gerçekçi olmayan durumlarda gerçekleştiği belirtiliyordu. Bunun sonucunda, bu vuruşların çok sık gerçekleşmesine neden olan bazı sorunları çözdük ve ayrıca bunları başarılı olarak gerçekleştirme ihtimalinde düzenleme yaparak gerçek futbol sahasında görülebilecek seviyeye getirdik.
Çeviklik niteliği şartını karşılamayan veya Doğal Yetenek Özelliğine sahip olmayan oyuncuların (FIFA 19’daki Özellikler Sahadan Notlar Makalesi) Doğal Yetenek Şutu düğmesine basılı tutmadan bu vuruşları gerçekleştirmesine neden olan sorun çözüldü. Bu vuruşlar bazen gerçekçi olmayan durumlarda yapılabiliyordu. Örneğin, artık etrafında 2 veya 3 defans oyuncusu olan bir forvet oyuncusu artık bu vuruşları gerçekleştiremeyecek. Yüksek Çeviklik niteliklerine sahip olan oyuncular ise bu vuruşların animasyonlarını daha hızlı gerçekleştirerek normalden daha etkin oluyorlardı.
Bu vuruşların etkinliğini incelediğimizde ise hatalardan yeterince etkilenmediklerini ve bu nedenle olması gerekenden yüksek oranda isabetli ve güçlü vuruşlar yapıldığını tespit ettik. Bu nedenle bu vuruşlardaki hata payını yükselterek daha isabetsiz, daha yavaş ve daha az falsolu olma olasılıklarını artırdık. Forvet oyuncusunun röveşata vurmak için topu kaldırması gibi vuruş yapmanın daha kolay olabileceği durumlarda bu değişikliğin etkisi daha az fark edilirken, yüksek hızlı ortalara röveşata vurmayı denemek gibi vuruş yapmanın daha zor olabileceği durumlarda ise daha fazla fark edilebilecek.
Bu değişikliğin vuruşlara olan etkisini görmek için oyun güncellemesinden önce ve sonra Gareth Bale ile 100 röveşata vurarak deneme yaptık. Mavi çizgiler, kaleyi bularak kurtarılabilecek veya gol olabilecek şutları; kırmızı çizgiler ise kaleyi bulmayacak şutları gösteriyor. Aşağıda gösterildiği gibi, oyun güncellemesinden sonra kaleyi bulmayan şut sayısı çok daha fazla oluyor ve şutların hedefleri oyun güncellemesinden önceye göre çok daha fazla çeşitlilik gösteriyor.
Oyun Güncellemesi Öncesi:
Oyun Güncellemesi Sonrası:
Kaleciler
Nadir görülen bazı durumlarda kalecilerin beklendiği gibi davranmadığını tespit ettik ve bu sorunları çözdük. Sahadan Notlar’da göz atabileceğiniz, Oyun Mekaniği ve Görsel bölümlerde çözdüğümüz sorunlar şöyle:
- Nadir durumlarda kalecilerin kendilerine yakın olan topları almaması.
- Nadir durumlarda kalecilerin ceza sahası dışında kendilerine yakın bir forvet oyuncusu varken topu uzaklaştırmak yerine saklamaya çalışması.
- Nadir durumlarda kaleci kalesinden çıktığında “Kaleciyi Hareket Ettir” kontrollerinin işlememesi.
- Nadir durumlarda “Kaleciyi Hareket Ettir” kontrolleriyle pozisyon aldırılan kalecinin gelen şutun önünden çekilecek şekilde uçması.
- Nadir durumlarda kalecinin topu yere doğru sektirerek yaptığı kurtarıştan sonra topu almaması.
- Nadir durumlarda kalecinin kurtarış yaptıktan sonra ağlara takılması.
- Nadir durumlarda kalecinin ceza sahası çizgisine veya son çizgiye yakın bir kurtarış yaptıktan sonra ayağa kalkarken uygun olmayan şekilde yavaş animasyon sergilemesi.
- Nadir durumlarda kalecinin kurtarış yapmak için bir yöne uçarken diğer yöne uçma animasyonu sergilemesi.
Kale Vuruşları
Kale vuruşlarıyla ilgili bazı sorunları dile getiren topluluk bildirimleri gördük. FIFA Pro Clubs gibi insan tarafından kontrol edilen kaleci ve forvet oyuncusunun olduğu oyun modlarında kale vuruşlarından gerçekçi olmayan gol fırsatları oluşturulabilmesi en önemli sorunlardan biriydi. Bunu düzeltmek için defans oyuncularının arkaya koşu yapan forvet oyuncusunu takip etmemesine ve kale vuruşlarında hedefin çok uzakta olduğu durumlarda topun çok hızlı gitmesine neden olan sorunları çözdük.
Bu değişikliklerin yarattığı farkları göstermek için Pro Clubs’da kale vuruşunda defans hattının arkasına sarkan forvetin olduğu pozisyonun oyun güncellemesi öncesi ve oyun güncellemesi sonrası durumunu paylaşıyoruz.
FIFA Ultimate Team
FIFA 19 yayınlandığından beri birçok oyuncunun Division Rivals’ı keyifle oynadığını görüyoruz ve olumlu tepkiler aldığımız için çok mutluyuz. Bununla birlikte, bazı oyuncuların karşılaşma bulmakta zorlandığını fark ettik ve bu nedenle Division Rivals maç öncesi akışında değişiklikler yapmaya başlayarak bu oyuncuların karşılaşma bulmalarını kolaylaştırmak isityoruz. Sahadan Notlar’da göz atabileceğiniz, bu güncellemede yaptığımız değişiklikler şöyle:
- Maç bulmakta zorlanan bazı oyuncular için Division Rivals maç öncesi akışında değişiklikler yaptık.
- Rakibinizin FUT Kulübünün Kuruluş Tarihi artık gösterilmeyecek.
- Rakibinizin FUT Kulübünün adı ve Kadro Adı artık gösterilmeyecek.
- Rakibinizin online kimliği artık ekranda gösterilmeyecek (bir durum hariç).
- Gelecekteki bir oyun güncellemesinde kaldırmayı planladığımız “Üyeleri Listele” düğmesini kullanarak Rakibinizin online kimliğini görebileceksiniz.
- Yayınlayacağımız diğer oyun güncellemelerinde bu konuyla ilgili değişiklikler yapmaya devam edeceğiz.
Yeni ekran oyun içinde bu şekilde görünecek ve yama notlarında da belirttiğimiz gibi Division Rivals’daki maç öncesi akış üzerinde çalışmaya devam ederek oyuncuların daha hızlı maç bulmasını sağlamak istiyoruz.
PC Ses
Son olarak, PC oyuncularımızın son oyun güncellemesinin yayınlanmasından itibaren maç sırasında yaşadıkları ses sorunlarına değinmek istiyoruz. Bu sorunu bu oyun güncellemesine çözdük.
FIFA 19 hakkında düzenli geri bildirim gönderen tüm topluluk üyelerimize teşekkür ederiz. Bu oyun güncellemesi hakkında sohbete devam etmek için forumlarımıza girip düşüncelerinizi bizimle paylaşın.
Gabriel Zaro, Joel Doonan ve FIFA Ekibi
Oyun ekibi üyelerinden ayrıntılı FIFA 19 incelemeleri için Sahadan Notlar sayfasına göz atın.
Not: Bu makale, FIFA 19’un PC, Xbox One ve PlayStation 4 sürümlerine uygulanan Yama #2 güncellemelerini genel hatlarıyla açıklamaktadır. Oyun deneyimini herkes için sürekli geliştirmeyi amaçladığımız ve herkesin eğlenmesi için değişiklikler yaptığımız için bu makale zaman içinde geçerliliğini yitirebilir.