Bu sezonla birlikte League of Legends dereceli oyun sisteminde değişikliğe giden Riot Games, tekli dereceli sistemini oyundan kaldırmış, dinamik dereceli sistemini oyuna monte etmişti. Bu sistem ile birlikte oyuncular beş kişiye kadar birlikte oyuna girebiliyorlardı.

Alt kademe oyuncular için bu sistem güzel bir şekilde işlese de, üst seviyedeki oyuncular için bu sistem içinden çıkılamaz bir döngü halini alıyordu. Eşleştirmelerin uzun sürmesi, adaletli bir eşleştirmenin oldukça düşük olması, tek başına bireysel oynayan oyuncuların bu sistemde pek varlık gösterememesi nedeniyle oyuncular Riot Games’i bu konuda eleştirmeye başlamıştı.

Riot Games, sezon içerisinde bir çok değişiklik ile bu sistemi ayakta tutmaya çalıştı. Tekli dereceli sistemin gelmeyeceğini belirtilmesine rağmen Riot Games, bu sistemi diretmekten vazgeçti ve hata yaptıklarını kabul etmek zorunda kaldı. Ayrıca bu hata nedeniyle de oyunculardan özür dilendi.

2017 sezonu ile birlikte yeni bir dereceli oyun sistemi üzerinde çalıştıklarını belirten Riot Games, ayrıca sezonun geri kalanı için Şampiyonluk Ligi aşamasında oyuncular tekli dereceli, Ustalık ve Elmas Ligi seviyesindeki oyuncular da tekli/çiftli dereceli sistem ile giriş yapabilecekler. Bunun dışında bu liglerde diğer seçeneklerle maça girmek artık mümkün olmayacak.

İşte Riot Games’in bu konu hakkında yaptığı açıklama şu şekilde;

League of Legends

League of Legends

“İlk olarak üst sıralara odaklandık çünkü 2016’da en çok sorun yaşanan ve oyuncu geribildirimleri sayesinde en etkili değişiklikleri yapabileceğimiz yer orasıydı. Zirveyi belirlerken hatasız sıralamaların önemi çok büyük ve bu yüzden aşağıdaki değişikliklere gidiyoruz:

Şampiyonluk Aşaması sadece tekli sıra olurken, Elmas ve Ustalık Aşaması tekli/ikili sıraya dönüşecek. Bu değişiklikleri Elmas, Ustalık ve Şampiyonluk aşamasında yapmamızın asıl sebebi bu seviyelerdeki en küçük bir hazır grup uyumluluğunun oyunun kalitesini fazlasıyla etkiliyor olması. Özellikle de oyuncu havuzunun kısıtlılığını ve tek bir kümenin bile büyük yetenek farklarına neden oluyordu.

Şampiyonluk ve Ustalık aşamasındaki rekabeti arttırmak için erime kurallarını sıkılaştırıyoruz.
Dereceli sezonunun sonunda sıralamanın en üstündeki oyuncuları ne kadar takip ettiğimizi göstermek için Şampiyonluk aşaması için yeni fiziksel ödüller üzerinde çalışıyoruz (yakında daha fazla detay açıklanacak).

Bütün oyuncular için doldur seçeneğine ‘özel bir istisna’ getiriyoruz ve seriye çıktığınızda boş bir rolü doldurmayacağınızı garantiliyoruz. Doldur seçeneği yoğun olmayan saatlerde daha kısa sıralar için önemli ama bu arka arkaya olduğunda hoş olmayabiliyor (bu da genelde Ustalık Derecesi ve üzerinde oluyor).

Bu değişiklikler umarız ki doğru yolda atılmış adımlar olacaktır. Fakat yine de geribildirimlerinizi yakından takip edeceğiz. Bu değişikler önümüzdeki birkaç yama boyunca oyuna eklenecek ve yeni sezon boyunca sizinle olacaklar.

2017 Dereceli sezonunda bütün oyunculara adil bir rekabet ortamı sağlayacak bir sistem oluşturarak son tasarımlarımızı da bitiriyoruz. Bu sezon dereceli sisteminde çok fazla değişiklik yaptığımız aşikâr; fakat şu anda daha doğru bir yolda olduğumuzu düşünüyorum. Detaylar son şeklini alır almaz, Eylül ayında sezon sonu ödülleri ile birlikte sizinle paylaşılacak.

Son olarak, her ne kadar aksini iddia eden yorumlar duymuş olsak da, amacımız hiçbir zaman League of Legends’ı daha basit bir oyun yapmak olmadı. Biz League of Legends’ın sıkı oyuncular için olduğuna inanıyoruz. Uzun dönemdeki amacımız küresel bir spor olabilmek ve hem kişi hem de takım oyunu bazında oyunculara rekabetçi bir deneyim sunmak. Daha yapacak çok şey var ama doğrultumuz bu yönde.

League of Legends’ı sizin için geliştirmeye kendimizi adadık. Bize inandığınız için teşekkür ederim.”