id Software’ın geliştirdiği Doom ve Quake serisi genellikle hızlı oynanışlarıyla oyuncuların beğenisini kazanan yapımlar olmuştur. Bu yüzden yeni Doom oyununda da yapımcıların yoğunlaştığı konu bu hızlı oynanış için oyunun akıcılığının sağlanması.
Yüksek grafik güçlendirmesinden çok oyunun 1080p çözünürlükte 60FPS ile çalışmasını sağlamak yapımcıların önceliği konumunda. QuakeCon’da konuşan yapımcı Marty Stratton “Yapımcı olarak bir oyuun geliştirirken görselliğe ve performansa etki eden binlerce farklı karar vermeniz gerekiyor. Doom’u geliştirirken bizim düşüncemiz her zaman olabildiğince yüksek çözünürlükte ve olabildiğince akıcı bir deneyim sunmak var. Grafik güçlendirmeleri ise bundan sonra gelir.“ açıklamasında bulundu.