Noel tatili döneminde, Kasım 2014 Xbox One geliştirici araçları paketinin sızmasıyla beraber Microsoft’un Kinect’ten iyice vazgeçtiği ortaya çıktı.

Digital Foundry‘nin herkesin anlayabileceği bir dille aktardığı değişiklikle birlikte geliştiriciler konsolun 7. CPU çekirdeğine de erişim sağlayabilecekler. Ancak bunu yapmaları, Kinect üzerinden sesli komut kullanımından vazgeçmelerini gerektiriyor. 7. çekirdeği kullanmak isteyen geliştiriciler oyuna özel sesli komutlar kullanamıyorlar. Ayrıca Kinect’in kızılötesi ve derinlik algılama sistemleri de 7. çekirdeği kullanan uygulamalarda devre dışı kalıyor.

Bu yöntemde Microsoft’un henüz çözemediği bir sorun var. Geliştiriciler çekirdeğin ne kadarının onlara kaldığını her an bilemiyorlar. Sistemle alakalı sesli komutlar işlemci yükünü bir anda %50’ye çıkarıyor. Yani “Xbox go home” ya da “Xbox record that” gibi daha sık kullanılan komutlar geldiğinde işlemci gücünden ciddi bir pay işgal ediyor. Menüye dönme komutunda sıkıntı olmasa bile tam kaydetmesi için Xbox’a seslendikten sonra oyunun kasmaya başlaması oldukça tatsız olurdu. Bu komutların çok nadir olduğu ve genel olarak işlemcinin %80’inin geliştiricilere açık olduğu da söylenirken, Microsoft’un sistemsel sesli komutların yarattığı belirsizliğe yeni bir geliştirici araçları paketi güncellemesiyle çözüm getirmesi bekleniyor.

Bu ekstra işlemci gücü, oyunları ‘native’ 1080p çözünürlükte oynatmaya yetecek mi bilemiyoruz, ancak önümüzdeki dönemde 7. çekirdeği de kullanan oyunlarla beraber bu çözünürlük ve 30/60 FPS tartışmaları yeniden alevlenecek gibi görünüyor.xbox one