Activision ve Bungie’nin büyük umutlarla çıkardığı Destiny, ilk inceleme puanlarında geliştiricilerin beklentisinin altında kaldı. Ancak ortaya koymaya çalıştıkları oyun türünün daha önce denenmemiş yeni bir karışım olmasından dolayı potansiyeline ulaşamayan oyun konusunda Bungie’nin durmaya niyeti yok.

Hem oyuncuların geri bildirimleri hem de tasarımcıların kendi gözlemleri doğrultusunda değişiklikler yapmayı planlayan Bungie, ilk büyük değişikliklerin sinyalini dün bir blog postuyla verdi. Değişikliklerin bazılarını sunucu tarafında ilk günden oyuncuya hissettirmeden yapacaklar ama bazıları ise birkaç ayı bulabilecek. İşte ana başlıklar halinde planlanan değişiklikler:

Ganimet Sistemi

Destiny’de ganimet sistemi, düşmanlardan düşen “engram” adı veren renkli küreleri Cryptarch adlı karaktere götürüp karşılığında bir eşya almak şeklinde çalışıyor. Silahların güçlerinin de renklerle kategorize edildiği oyunda, ilk etapta oyuncular bu sistemi Diablo’daki ‘identification’ yani sağlam bir silahın özelliklerini ortaya çıkarma sistemi olarak algılamışlardı. Ancak sonrasında efsanevi seviye engram’lardan nadir seviyede vasat silahlar/zırhlar düşmeye başlayınca insanlar çileden çıkmıştı. Görünen o ki, Bungie bu şans oyunu sisteminden memnun. Yapacakları değişiklik, bunun şansa bağlı bir sistem olduğunu daha iyi anlatmaya yönelik olacak. Ama yine de umut oyuncunun ekmeği…

Güncelleme: Bungie bu haberden sonra yayınladığı 1.0.2 yaması notlarıyla, ki bu yama önümüzdeki hafta gelecek, bu sistemi değiştirdiğini duyurdu. Artık ‘rare’ engram’lardan daima rare veya legendary eşyalar çıkacak ve ‘legendary’ engram’lardan da legendary veya exotic çıkacak. Yani açtığınız engramdan düşük renkte eşya çıkma ihtimali ortadan kalkıyor. Ayrıca, günlük ve haftalık ‘heroic’ aktivitelerde normal ödüllere ek olarak rare ve legendary engram’lar da verilecek.

Bir başka önemli değişiklik de son günlerde bir anda meşhur olan ganimet mağarasına geliyor. İnsanların bir anda toplaşıp sistematik bir şekilde ganimet için mağarayı taramalarını sosyal bir oyun için ilgi çekici bulduklarını söyleseler de, Destiny ile ilgili vizyonlarına tamamen aykırı olan bu yöntemi ortadan kaldırıyorlar. Bunun yerine aktivite tamamlandığında gelen ödüllerin miktarını artırmayı planlıyorlar, ki bunun oldukça önemli bir adım olduğunu düşünüyorum. Düşmanlar seviyelerine ve zorluklarına göre eşya de düşürseler tadından yenmez, ama bir süre daha 1. seviye yaratıkları üfleyerek öldürmek suretiyle ganimet kapmaya devam edeceğiz gibi duruyor.

Son olarak aktivite bitişlerindeki ödül ekranına da el atmayı planlıyorlar. Mevcut haliyle bazı aktivitelerde alınan ödüller belli olmadığı gibi, günlük ‘heroic’ seviye görevlerde ödül alındığı halde son ödül ekranına yansımıyordu. Bu durumdan kaynaklanan kafa karışıklığını kaldırmak ve ödülleri ekranda görmenin verdiği tatmin hissini kazandırmak için yakın zamanda bu konuda da değişiklikler yapılacağı açıklandı.

Sosyal Özellikler

Sesli iletişim, Destiny oyuncularının en çok istediği özelliklerden biriydi. Oyun içinde özellikle Strike görevleri gibi eşleştirmeyle grup bulduğunuz etkinliklerde sesli iletişim imkanı tanınması zaten planlanan özellikler arasında. Aslında normal görevlere ve kuleye genel bir sesli iletişim sistemi eklemek istediklerini ancak bunun kendini bilmez bazı kesimler tarafından kötüye kullanılacağını söyleyen Bungie, ilk adım olarak bu sene içinde strike görevleri, raid’ler ve crucible modu için parti içi sesli iletişim sistemi getireceğinin müjdesini verdi.

Aktiviteler

Strike görevlerinin zorlayıcı olmasını ancak bir grupla yapıldığında keyifli bir zorluk seviyesiyle tamamlanabilmesini istediklerini belirten Bungie, kendilerinden kaynaklanan bir hata nedeniyle oyunculara verilen hasarın arttığını ve oyuncuların boss’lara verdikleri hasarın azaldığını fark etmiş. Bu yüzden oyuncular kolayca ölürken görevin bitmesi de hasar eksikliğine bağlı olarak çok uzun sürüyormuş. Raid’lerin tam olarak planlandığı gibi çalıştığını söyleyen Bungie, strike görevlerinin en kısa zamanda düzeltileceğini belirtiyor.

Denge

Denge konusuna büyük önem veren Bungie, değişikliklere ‘exotic’ silah kategorisiyle başlıyor. Oyundaki en üst kademe silahlar oldukları için çok güçlü olmaları, bu gücü hissettirmeleri ama dengeyi de bozmamaları gerekiyor. Bu dengeyi bozmama olayını biraz abartmış olacaklar ki, özellikle Thorn ve Bad Juju adlı exotic silahların yeterince güçlü hissettirmediğine kanaat getirmişler. Bu yüzden özellikle bu silahlara, ama genel olarak tüm exotic silahlara bazı iyileştirmeler yapıp elde etmek için çekilen çileye değmesini sağlayacaklar.

Başka bir denge unsuru da temel silahlarla ilgili. Öncelikle otomatik tüfeklere el atacak olan Bungie, bunların fazla güçlü olduğunu söylüyor. Orta mesafede etkili olması gereken silahların uzun mesafede fazla başarılı olduğunu, hatta çoğu durumda uzun mesafeye özel silahlara göre daha etkili olduğunu söyleyen Bungie ya hasar seviyesini ya da silahların sekme özelliğini değiştirerek bu durumu değiştirmek istiyor.

Scout rifle kategorisiyle ilgili ise tam ters bir düşünceleri var. Orta ve uzun mesafede yarı otomatik tüfek olarak çalışan bu silahların mermi başına hasarının fazla düşük olduğunu düşünüyordum, ki Bungie de böyle düşünüyormuş. Scout rifle’lar yakın zamanda güçlendirilecek ve az ama öz vuran yarı otomatik izci tüfeği hissini verebiliyor olacak.

Son değişiklik de pompalı tüfeklere geliyor. Destiny’de “özel silah” kategorisine dahil olan pompalı tüfeklerin çok kısa mesafede çok etkili olması planlanıyordu ancak şu anki halleriyle, özellikle de bu yönde geliştirmeler açılırsa, daha uzun mesafelerde de etkili oluyorlar. Bungie de bu durumdan rahatsız olmuş ve en kısa sürede pompalı tüfekleri tamamen yakın mesafe silahı olarak düzenlemeye karar vermiş.

İşte Destiny için ilk etapta planlanan değişiklikler bunlar. Peki aranızda Destiny oynayan varsa, siz neleri değiştirmek isterdiniz? Yorumlarınızı bekliyor olacağız.